اگر علاقه‌مند به پياده‌روي و تجربه يکي از منحصر به فردترین زیست‌بوم‌های ایران هستيد، تور 3 روزه جنگل ابر تا شیرین‌آباد، چهارشنبه 22 آبان‌ماه 92 برگزار مي‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، گلستان نام جدید سرزمین تاریخی، که در طول تاریخ به نام ایالت گرگان، استرآباد و جرجان شناخته مي شده است.  
 
این استان با داشتن مناطق و شهرستان‌های زیبا هر ساله توریست‌های داخلی و خارجی زیادی را به خود جذب می‌کند، که از آن جمله مي‌توان به علي آباد کتول اشاره کرد.
 
نام اين شهرستان مرکب از سه کلمه علی، آباد و کتول است که با توجه به اينکه شهرستان‌هاي استان گلستان به صورت متمرکز و نزدیک به هم در راستای جاده‌ها و رودها به صورت طولی و در بخش‌های کوهستانی به صورت پله‌ای ساخته شدند، علي آباد نيز از اين قاعده مستثني نيست، پسوند کتول به معناي مجموعه آبادی‌هایی است که در درون دره و شیب واقع شده باشند.
 
شهرستان علی‌آباد کتول از جنوب با کوه‌های مرتفع و پوشیده از درخت البرز و در شمال آن هم دشت گرگان واقع شده، که براساس پژوهش‌هاي باستاني محوطه‌ها، تپه‌ها و بناهای تاریخی اين منطقه،  ۷۰۰۰ سال قدمت دارد.


 
گفتني است؛ کبودوال تنها مجموعه آبشار خزه‌ای ایران، که همواره توجه گردشگران را به خود جلب کرده در اين منطقه قرار گرفته،  اين مجموعه آبشار تمام خزه‌ای در ۵ کیلومتری جنوب شرقی علی‌آباد کتول در ميان دره‌ای نسبتا عمیق و در جنگل انبوه و دیدنی کبود‌وال محصور شده است.
 
جنگل ابر قسمتی از قدیمی‌ترین و زیباترین جنگل‌های هیرکانی جزو بقایای دوران سوم زمین‌شناسی نيز در مسیر جاده علی‌آباد به شاهرود  است.


 
این جنگل با ۳۵ هزار هکتار وسعت در ادامه جنگل‌های سرسبز شمال کشور با تنوع گونه‌های گیاهی، یکی از بانک‌های گیاهان دارویی سرشار در کشور است.
 
جنگل ابر مرز میان‌بند بین دو اکوسیستم منطقه نیمه بیابانی و جنگلی که با جغرافیای خاص منطقه موجب شکل گيري اقیانوس ابر در این منطقه شده که همه ساله مشتاقان و علاقه‌مندان را از گوشه کنار جهان به سوی خود دعوت می‌کند.


 
اگر علاقه‌مند به پياده روي و تجربه يکي از منحصر به فردترین زیست‌بوم‌های ایران هستيد، تور 3 روزه جنگل ابر تا شیرین‌آباد، چهارشنبه 22 آبان‌ماه 92 برگزار مي شود.
 
در قالب اين تور مي توانيد، پیمایش مسیر بکر جنگل ابر را تا رسیدن به روستای شیرین‌آباد در آن سوی جنگل در بخش مرکزی شهرستان علی‌آباد و طبيعت آبشار کبود وال و ... را تجربه کنيد.
 
قیمت تور طبیعت گردی جنگل ابر تا شیرین آباد، به علاوه 6% ارزش افزوده، به مبلغ 3.500.000 ریال می رسد.
 
گفتني است؛ وسیله نقلیه رفت و برگشت متناسب با تعداد نفرات، 3 وعده صبحانه، 1وعده شام، پذيرايي ميان وعده، 1 شب اقامت در هتل 2 ستاره، راهنمای طبیعت گردی، بیمه و ... از جمله خدمات اين تور است.
 
علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 66902680 (10 خط) تماس حاصل فرمایید.
 
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار