کمانداران کامپوند تیروکمان با کسب چند مدال در دو روز اول مسابقات آسیایی چین تایپه،‌ شروع درخشانی در مسابقات داشتند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ مسابقات آسیایی تیروکمان از روز گذشته با حضور 14 کماندار ایرانی آغاز شد و تیمهای کامپوند زنان و مردان بهترین نتایج دو سال اخیر تیروکمان ایران را به دست آوردند.

در شروع این مسابقات بهزاد پاکزاد تنها نماینده ریکرو مردان که در مرحله مقدماتی سی ام شده بود با نتیجه 6 بر 5 از حریف مغولستانی در مرحله یک بیست و چهارم شکست خورد و حذف شد. ساره اسدی نیز در ریکرو زنان با حریف مالزیایی روبرو شده و با نتیجه 6 بر صفر این بازیکن را شکست داد. اسدی باید در مرحله یک شانزدهم با حریف کره ای روبرو شود.

تیم میکس ریکرو نیز با حضور این دو بازیکن در مرحله مقدماتی یازدهم شد و باید امروز با حریف مغولستانی روبرو شود.

**درخشش پسران کامپوند

هر سه پسر کامپوندباز ایران در مرحله مقدماتی انفرادی جزء 10 نفر اول رنکینگ قرار گرفتند. امیر کاظم پور در این مرحله دوم،‌ حمزه نکویی پنجم و اسماعیل عبادی هشتم شدند.

اما این سه بازیکن در بخش تیمی ابتدا 232 بر 219 حریف قطری را شکست دادند و در مرحله نیمه نهایی 231 بر 226 از کره شکست خوردند اما در دیدار رده بندی موفق به برد 230 بر 228 برابر چین تایپه شدند و به مدال برنز مسابقات رسیدند.

**مدال نقره کامپوند بانوان

در حالی که روابط عمومی فدراسیون، روز گذشته از نرسیدن قاسمپور به مسابقات آسیایی خبر داد اما گویا این بازیکن هم به جمع کمانداران ایران در چین تایپه رسیده و در دور یک شانزدهم با شبنم سرلک، هم تیمی قدیمی خود روبرو شد. مینو عابدی که در مرحله مقدماتی سوم شده بود نیز در مرحله یک شانزدهم با حریفی از هنگ کنگ مسابقه می دهد.

سرلک و قاسمپور در دور مقدماتی پانزدهم و هجدهم شده بودند.

اما دختران کامپوندی در بخش تیمی ابتدا اندونزی را با نتیجه 224 بر 221 شکست دادند و سپس کره را 230 بر 227 بردند تا به فینال بازیها برسند. قاسمپور، سرلک و عابدی در این مرحله با نتیجه 224 یز 217 از چین تایپه شکست خورده و مدال نقره را به دست آوردند.

تیم میکس کامپوند نیز با حضور امیر کاظم پور و مینو عابدی در مرحله مقدماتی سوم شده و تا دور یک چهارم نهایی پیش رفتند.

**اولین حضور آسیایی نوجوانان

 نوجوانان ایران نیز برای دستیابی به سهمیه المپیک نوجوانان با حریفان آسیایی وارد رقابت شدند. پوریا خلیل نژاد،‌ صدرا جمالی و علیرضا ولی زاده در این مسابقات تا مرحله یک هشتم پیشروی کرده و باید در این مرحله با حریفان هنگ کنگی، قزاق و ژاپنی روبرو شوند.

در بخش دختران نیز زهرا بنی خانی از حریف هنگ کنگی شکست خورده و حذف شد. دلیا فرهمند تا مرحله یک هشتم پیش رفته و حریف بازیکن بنگلادشی شد. سروین فرج زاده سومین دختر نوجوان در مرحله یک شانزدهم از حریف مغولستانی شکست خورد.

مسابقات آسیایی تیروکمان امروز با بازیهای تیمی ادامه پیدا می کند. 
برچسب ها: تیروکمان ، تایوان ، آسیایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار