"اسدالله نيك‌نژاد" با ارائه مدارك و اسناد و سخناني شفاف‌تر از كريستال براي اثبات حقانيت خود تلاش مي‌كرد.

به گزارش خبرنگار حوزه راديو و تلويزيون باشگاه خبرنگاران برنامه سينمايي "هفت" شب گذشته جمعه 10 آبان در پرده آخر با حضور "اسدالله نيك نژاد" كارگردان "لاله" به بحث درباره پروژه پرسروصداي "لاله" اختصاص داشت.

"اسدالله نيك نژاد" كارگردان پروژه "لاله" در ابتدا گفت: من امشب به دور از كينه و حاشيه‌ها صحبت مي‌كنم چرا كه مطالبي كه در طي اين دو سال مطرح شد همه به دور از وقايع بود.

وي افزود: در ساخت اين پروژه برخي عاشقانه  و برخي مغرضانه كار كردند.

عواملي كه از بيرون براي تخريب اين پروژه دستور مي‌گرفتند به طوري كه در طول ساخت "لاله" با گذاشتن سوسمار و حتي اسكلت در تخت هتل من، بر سر راه اين پروژه اذيت‌هاي زيادي را به من متحمل شدند اما من و تمامي اين افراد را مي‌بخشم.

با اشاره به صحبتهاي "نيك نژاد" گبرلو متذكر شد: اين صحبتها ساخته تخيل و ذهن شما كه نيست و "نيك نژاد" تصريح كرد: هنگام گذاشتن اسكلت، تمام عوامل و كادر هتل را صدا كردم و همه آنها شاهد هستند.

فيلمنامه و سوژه "لاله" به زمان 30 سال زندگي من در لس آنجلس امريكا باز مي‌گردد در طول اين مدت  من به دنبال كسب تجربه بودم. زماني كه افكار عمومي را نسبت به كشور خود منفي مي‌ديدم البته اين افكار از 11 سپتامبر به بعد جدي تر شد در چنين جوي كه در مقابل نظام و كشور من صحبت مي‌كردند بدنبال راه براي اثبات اشتباه آنها بودم.

"نيك نژاد" بيان كرد: در نيويورك تايمز قصه زندگي "لاله صديق" را مطالعه كردم بعد از آمريكا براي تحقيق درباره "لاله صديق" به ايران آمدم محتواي ذهني من از اين مسئله نشان دادن ترقي جامعه كشورم ايران بود چرا كه آنچه از ايران نشان داده مي‌شد، خلاف واقع بود.

وي ادامه داد: پس از نوشتن فيلمنامه، حدود 2 سال در لس آنجلس در استوديوهاي مختلف به دنبال سرمايه گذار گشتم ابتدا پس از خواندن فيلمنامه اوليه موافقت به سرمايه گذاري مي‌كردند ولي پس از خواندن متن كامل فيلم نامه راضي به سرمايه گذاري نمي شدند چرا كه در اين فيلمنامه از كشور ايران به خوبي ياد مي‌شود.

"نيكنژاد اظهار داشت: اگر فردي با تماشاي اين فيلم نگاهش به ايران تغيير كند من دين خود را به كشورم ادا كردم.

وي تصريح كرد: در آنجا به من گفتند چرا براي ساخت اين فيلم از ايران كمك نمي‌گيريد كه پس از تماس با دوستان قديمي، شخصي به نام "حسين شمقدري" را به من معرفي كردند.

"نيك نژاد" عنوان كرد: كه پس از چندين بار خواندن پروژه ها با تمام مدارك به فارابي منتقل شد و پس از ارسال قرارداد از سوي ما، قرارداد با اصلاحيه به من داده شد و سپس به درخواست آنها به ايران آمدم.

وي افزود: پس از حضور من در ايران و موافيت حدود 350 ميليون تومان به من داده شد و پس چك وسند معادل اين مبلغ به آنها داده شد كه پس از آن ساخت اين پروژه را ‌آغاز كرديم.

"نيك نژاد" بيان كرد: كه در اي ميان از من براي داوري جشنواره فجر دعوت كردند ولي دوستاني به ما تماس گرفتند كه خودت را وارد دعواهاي اين جا نكن بنابراين من از داوري جشنواره استعفا دادم.

وي تصريح كرد: براي ساخت اين پروژه با كشور كانادا كه رابطه خوبي با ايران دارد وارد عمل شديم و پس از ثبت سناريو ثبت شركت كرديم.

"نيك نژاد" عنوان كرد: در ابتدا با بودجه 5 ميليون دلاري با فارابي وارد فعاليت شديم.

وي با اشاره به صحبتهاي هفته گذشته "شفيع‌ آقا محمديان" و "محمد مهدي طباطبايي" در همين برنامه اظهار داشت: هفته گذشته با خود گفتم من در اين شهر هيچ بلندگويي ندارم كه سه ساعت بعد تهيه كننده اين برنامه از من براي حضور در "هفت" دعوت كردند به واقع خداوند صداي من را شنيد چرا كه خيلي دروغ و افترا به من زدند كه اين پروژه شفافيتش از كريستال هم شفاف‌تر‌است.

"نيك نژاد" تصريح كرد: منافع من از ساخت اين پروژه رسيدن به هدفم است كه آن هدف هم اداي دين به كشور و مردم است.

وي اظهار داشت: ثبت حقوقي اين پروژه به نام شركت درايو بوده و من مالك آن هستم.

وي در ادامه بيان كرد: زمان اقامت در امريكا هنگامي كه رياست جمهوري ايران وارد سازمان ملل امريكا شد در مراسم شام، از من هم به عنوان مهمان در اين مراسم دعوت كردند كه در اين مراسم من با "شمقدري" در خصوص ساخت اين پروژه صحبت كردم و قرار شد فيلمنامه آن را به ايران ارسال كنم.

"نيك نژاد" عنوان كرد: "پروانه پرتو" اول آبان ماه درخواست 8 ميليارد تومان براي اتمام ساخت اين پروژه مي‌كند كه حدود 5 ميليارد تومان آن براي ساخت هزينه مي‌شود و 3 ميليارد تا اتمام باقي مانده است.

كه در اين ميان "حسن نجاريان" قائم مقام بنياد سينمايي فارابي، "محمد مهدي طباطبايي نژاد" مديرعامل مركز گسترش سينماي مستند و تجربي نيز در مصاحبه زنده تلفني گفته‌هاي "نيك نژاد" را نقض كردند و دلايل خود را عنوان كردند.

"نيك نژاد" خاطرنشان كرد: 6 سال تمام زندگي خود را صرف اين پروژه كردم و حال كه 20 درصد از اتمام اين پروژه باقي مانده از وزير ارشاد خواستار اجازه  اتمام "لاله" هستم ولي اگر نمي‌خواهيد اين فيلم ساخته شود شما و مردم مي‌مانيد من براي عزت اين كشور و مردم تلاش خود را انجام دادم.

انتهاي پيام/ص
برچسب ها: سینما ، هفت ، لاله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار