13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی/

نگاهی گذرا بر اهم دیدگاه‌های سیاسی اخیر پیرامون سیزدهم آبان 1392

با توجه به نزدیکی یوم الله 13 آبان تلاش شد تا گوشه‌ای از اظهارات برخی بزرگان و چهره‌های سیاسی در باب شعار "مرگ بر آمریکا" و نیز پاسداشت این روز تاریخی گردآوری شده و منتشر شود.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران،  13 آبان در تاریخ ایران اسلامی آبان، نماد مقاومت، پایداری و ایستادگی امت انقلابی ایران اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است و پاسداشت همه ساله این روز تاریخی، وظیفه ای بر دوش جوانان شده است.
 
با توجه به نزدیکی یوم الله 13 آبان تلاش شد تا گوشه‌ای از اظهارات برخی بزرگان و چهره‌های سیاسی در باب شعار "مرگ بر آمریکا" و نیز پاسداشت این روز تاریخی گردآوری شده و منتشر شود.


 
متن این اظهارات را در زیر می‌خوانید:

3 آبان ماه 92 طی اطلاعیه‌ای از سوی ستاد دانشجویی یوم‌الله ۱۳ آبان؛  روزهای چهارم تا سیزدهم آبان‌ماه "دهه برائت از استکبار" نام‌گذاری شد .

ستاد دانشجویی یوم‌الله ۱۳ آبان با صدور اطلاعیه‌ای از چهارم تا ۱۳ آبان ماه امسال را"دهه برائت از استکبار" نام‌گذاری کرد.  (اینجا)


رهبر معظم انقلاب در دیدار با هزاران نفر از دانشجویان و دانش‌آموزان:

به مذاكره خوشبین نیستم ولی باذن‌الله از این مذاكرات ضرری هم نمی‌كنیم/ هیچكس نباید مجموعه مذاكره‌كنندگان ما را سازشكار بداند

رهبر معظم انقلاب فرمودند: همانطور كه در مشهد هم گفتم، به مذاكره خوشبین نیستم ولی باذن الله از این مذاكرات ضرری هم نمی‌كنیم و این تجربه، ظرفیت فكری ملت ما را بالا خواهد برد.

به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه) در آستانه روز ملی مبارزه با استکبار در دیدار پرشور هزاران نفر از دانشجویان و دانش آموزان، با بیان تحلیلی مهم از ریشه های دشمنی استکبار با ملت ایران ضمن اعلام حمایت جدی و محکم از مسئولان پرتلاش مذاکرات جاری تأکید کردند: سوابق عملکرد امریکا نشان می دهد موضوع هسته ای تنها بهانه ای برای ادامه دشمنی با ایران است. لبخند فریب گرانه دشمن کسی را دچار خطا نکند. اگر از مذاکرات نتیجه گرفته شود چه بهتر اگر نه، اثبات این توصیه مکرر است که برای حل مشکلات باید نگاه به درون داشته باشیم.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به سه حادثه تاریخی روز 13 آبان، گفتند: تبعید امام (ره) در سال 1343 به دلیل سخنرانی ایشان بر ضد کاپیتولاسیون که به مأموران و نظامیان امریکایی در ایران، مصونیت قضایی می بخشید، کشتار بیرحمانه دانش آموزان در تهران به دست مأموران رژیم دیکتاتورِ مورد حمایت امریکا در سال 1357 و حرکت متقابل و شجاعانه دانشجویان در تسخیر سفارت امریکا در سال 1358، هر سه، به نحوی به دولت امریکا مربوط است، و به همین علت روز 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار نامگذاری شده است.

لاریجانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

13 آبان حرکتی احساسی نیست/ ما به دنبال حمایت از مظلوم هستیم

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر در روز 13 آبان مردم نسبت به آمریکا احساس تنفر می‌کنند بحث یک حرکت احساسی نیست یا اینکه ملت بخواهند در قبال آنها لج کنند، بلکه می‌خواهند این پیام را به دنیا برسانند که ما نسبت به ظالم حساسیم و وظیفه خود می‌دانیم که از مظلوم حمایت کنیم.

"علی لاریجانی" در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به ضرورت دهه برائت از استکبار برای ایرانیان گفت: عمیق‌ شدن در افکار از جمله نکات بسیار مهمی است که در توجه به تاریخ گذشته ضروری است و ما هیچ وقت نمی‌خواهیم درباره گذشته مرثیه‌سرایی کنیم، بلکه از طریق فهم چنین شرایطی قصد شناخت بهتری از دنیای امروز داریم. 

نبویان در نطق میان‌دستور؛


ملت ايران، 13 آبان امسال پرشورتر از گذشته پاسخ محکمی به ظلم‌های آمریکا خواهد داد

نماینده مردم تهران در نطق میان‌دستور خود با بیان اینکه مردم ایران به شایستگی شعار «مرگ بر آمریکا» را شعار اصلی خود می‌دانند گفت: ملت ایران در 13 آبان امسال نیز پرشورتر از گذشته پاسخ محکمی به ظلم‌های آمریکا خواهند داد.



حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیمی مطرح کرد

تسخیر لانه جاسوسی؛ پایانی بر رذالت‌ها و توطئه‌های آمریکا

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: خشم جوانان ایرانی با تسخیر سفارتخانه آمریکایی در کشورمان به اوج خود رسید تا بتوانند از این طریق به رذالت‌ها و توطئه‌های آنها پایان دهند.

"حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ابراهیمی" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به فرارسیدن دهه استکبارستیزی به مناسبت روز 13 آبان اظهار داشت: طی سالهای طولانی آمریکایی‌ها با پرداختن به جنایات مختلف در کشورمان مورد خشم و غضب ملت ایران قرار گرفته‌اند و این خشم با اشغال سفارتخانه آمریکایی‌ها به وسیله جوانان و انقلابیون کشور به اوج خود رسید تا بتوانند از این طریق به رذالت‌ها و توطئه‌های آنها پایان دهند.

بروجردی در نشست ماهانه جام:


رئیس کمیسیون امنیت ملی در پاسخ به سوالی مبنی بر تحولی جدید در شعار مرگ بر آمریکا در 13 آبان امسال، اظهار کرد: شعار مرگ برآمریکا باید پررنگ‌تر باشد و قرار نیست با مذاکراتی محدود تغییر کند. آمریکا عقبه طولانی علیه ما داردو حتی امروز هم به این سیاست خود ادامه می‌دهد.


حجت‌الاسلام طائب در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:


آمریکا از استکبار دوری کند، به طور طبیعی مرگ از وی دور می‌شود

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: ملت آزاده جهان هیچ گاه نمی‌‌خواهند که از خدا دور شده و به بندگی استکبار درآیند، برهمین اساس مرگ و اعلان انزجار همیشه بر زبان آنان جاری است، اگر روزی آمریکا از استکبار دوری کند، به طور طبیعی این مرگ نیز از وی دور خواهد شد.

"حجت‌الاسلام مهدی طائب" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، در آستانه 13 آبان، روز مبارزه با استکبار جهانی به آیه شریفه قرآن در رابطه با شیطان به عنوان دشمن قسم خورده بشری اشاره کرد و اظهار داشت: لعن بر شیطان و اعلام انزجار از آن تا هنگامی که وجود دارد، تعطیل نمی‌شود لذا امام خمینی(ره) نیز آمریکا را شیطان خطاب کرد.

آیت‌الله شبستری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:


مردم رسالت انقلابی خود را با سردادن شعار "مرگ بر آمریکا" بروز می‌دهند

عضو خبرگان رهبری گفت: قطعا 13 آبان امسال با شکوه‌تر از گذشته در کشور برگزار می‌شود و تمامی اقشار مردم با حضور در راهپیمایی و سردادن شعار "مرگ بر آمریکا" برای بار دیگر رسالت انقلابی خود را به منصه ظهور خواهند رساند.

"آیت‌الله محسن مجتهد شبستری" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به فرارسیدن دهه استکبارستیزی اظهار داشت: روز 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است که از سوی بنیانگذار انقلاب اسلامی به این نام نامگذاری شده و همه ساله از سوی ملت ایران در هر شرایطی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 
آبخضر درنشست تشریح برنامه‌های 13 آبان:

ملت ایران همچنان آمریکا را دشمن شماره یک خود می‌داند/ پوشش مراسم با 620 خبرنگار داخلی و خارجی 

رئیس ستاد مرکزی برگزاری مراسم سیزدهم آبان گفت: مراسم امسال به وسیله 620 تن از اصحاب رسانه‌های داخلی و خارجی پوشش داده می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، اصغر آبخضر، قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی صبح امروز - سه‌شنبه در نشست خبری اظهار داشت: با توجه به شرایط حساس منطقه و بین‌المللی و متاسفانه در راستای ادامه روند ادبیات زشت و اهانت‌آمیز مسوولان آمریکایی، شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر استکبار به عنوان اصلی‌ترین و مهم‌ترین شعار مردم در تظاهرات ضداستکباری یوم‌الله سیزده آبان خواهد بود.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بیان کرد: مردم استکبارستیز ایران تظاهرات سیزده آبان امسال را بسیار پرشورتر و متفاوت‌تر از سال‌های گذشته برگزار و این روز را به روز برائت و روز اعتراض به جبهه مستکبرانه و استعمارگرانه طاغوت و شیطان بزرگ آمریکا به عنوان نماد استکبار بدل خواهند کرد.

وی ادامه داد: با عنایت به اهمیت و تاثیرگذاری فراوان برگزاری باشکوه مراسم تظاهرات سراسری ضد استکباری یوم الله 13 آبان در راستای حفظ ارتقای قدرت نرم نظام در مواجهه مناسب‌تر با جهان و بالا بردن قدرت چانه زنی قوی‌تر دستگاه دیپلماسی کشور و تیم مذاکره کننده ایران در گفتگو با سایر کشور و گروه 1+5 و ارتقای سطح امنیت ملی باید حتماً همه دستگاه‌ها و مسئولان نظام در کنار ملت بزرگ ایران تمام تلاش خود را معطوف برگزاری شکوهمند مراسم ضد استکباری یوم الله 13 آبان کنند که شکوه این مراسم نشان از اقتدار، وحدت ملی و عزمت ایران اسلامی خواهد داشت.

آیت الله حسینی بوشهری:

ملت ایران اهل گفت و گوست اما زیر بار ذلت نمی‌رود

آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر قم( جمعه 10 آبان ماه) گفت: آمریکایی‌ها باید دست از تحریم و تهدید ملت ما بردارند، زیرا ملت ایران هیچگاه کارنامه ننگین توطئه‌ها و دسیسه‌های مستکبران علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی را فراموش نخواهد کرد.

وی با اشاره به فرارسیدن 13 آبان روز مبارزه با استکبار جهانی، حوادث تبعید امام راحل(ره)، کشتار دانش آموزان و تسخیر لانه جاسوسی را مورد توجه قرار داد و گفت: ما از تحرکات دیپلماسی دولت استقبال می‌کنیم و همچون رهبری به دولتمردان اعتماد داریم، اما نباید فراموش کنیم که امروز رفتار و گفتار آمریکایی ها در برابر ملت ایران تغییر نکرده است.

آیت‌الله علم‌الهدی:

13 آبان پاسخ جنایات و جسارات آمریکا را می‌دهیم
 
آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد (جمعه 10 آبان ماه) در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی، گفت: امام راحل(ره) فرمودند "مرگ بر آمریکا برای آمریکا مرگ می‌آورد" و این یعنی زمانی که این واژه را ما نگه داریم و به طور مستمر فریاد مرگ بر آمریکا را سردهیم، آمریکا می‌میرد و این در حالی است که در حال حاضر نیز آمریکا در مرگ تدریجی به سر می‌برد.

امام جمعه مشهد مقدس با بیان اینکه ما در سیاست بین‌المللی حرف نخست را می‌زنیم تاکید کرد: امروز با تکیه به برکت اسلام مگر می‌شود مرگ بر آمریکا را حذف کرد، 13 آبان امسال باید قوی‌تر و پرشورتر مرگ بر امریکا را سرداده و آمریکا را به ذلت و استیصاح بکشانیم.


عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد:‌ از این رو 13 آبان امسال باید قویتر و پرشورتر برگزار شود چرا که در هفته‌های اخیر با دو جسارت شیطانی آمریکا مواجه بودیم، یکی از آنها این است که بعد از موضع‌گیری‌های رئیس جمهور در برابر آمریکا و غرب، اوباما گزینه نظامی را ارائه داد و دیگر آنکه توهین بی‌ادبانه و بی‌شرمانه معاون اول آمریکا یعنی شرمن که ادعا کرده فریبکاری در ژنتیک و وراثت ایرانیان وجود دارد. 

آيت‌الله واعظي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران: 


ايران حياط خلوت آمريکا نيست/ جوانان، 13 آباني باشکوه‌تر رقم بزنند 

عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اينکه امروزه ايران حياط خلوت آمريکا نيست، گفت: ملت ما بويژه نسل جوان کشور اين وقايع عظيم را فراموش نکنند و 13 آباني پرشکوه‌تر از گذشته رقم بزنند.

"آیت‌الله محمدتقي واعظی" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به فرارسیدن دهه مبارزه با استکبار و لزوم سردادن شعار "مرگ بر آمریکا" در روز 13 آبان اظهار داشت: زمان استعمار ايران توسط آمريکا، تلاش‌های "امام خميني (رضوان‌الله) "ایران" را از آمریکا گرفت.
 
افروغ:

شعار"مرگ بر آمریکا"برگ برنده ماست/ کسی که به دنبال حذف مرگ برآمریکاست انقلاب را درک نکرده است 
 
کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه شعار مرگ بر آمریکا برگ برنده ایران است، گفت: هرکس که به دنبال حذف این شعار باشد انقلاب اسلامی را درک نکرده و ظلم را نفهمیده است.
 
عماد افزوغ، با تاکید براینکه راهپیمایی 13 آبان امسال پرشورتر سالهای گذشته برگزار می شود، گفت: تلاش عده ای برای کم رنگ شدن روز مبارزه با استکبارستیزی بیهوده است و ملت ایران هرگز توطئه و دشمنی های آمریکا را فراموش نخواهند کرد. 

سیدحمید روحانی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه:


عده‌ای خواب‌نما شده‌اند که امام(ره) مخالف "مرگ بر آمریکا" بودند/ امام(ره) اهل درگوشی حرف زدن نبودند

سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران بابیان اینکه "مرگ بر آمریکا" صریح آیه قرآن است، گفت: کسانی که اصرار دارند این شعار گفته نشود، اگر در زمان امام حسین(ع) بودند یا به صف یزید می‌پیوستند و یا حاضر نمی‌شدند که از یزید ابراز نفرت کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران حجت‌الاسلام و المسلمین حمید روحانی سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه مرگ بر آمریکا صریح آیه قرآن است، گفت: در 13 آبان 43 در پی اعتراض به احیای رژیم کاپیتولاسیون و مصونیت بخشیدن به سلجوخه‌های عربده‌کش آمریکایی از ایران تبعید شدند، در 13 آبان 57، دانش‌آموزان که به حمایت از امام (ره) برخاسته بودند و در راه سرنگونی نظام شاه مبارزه می‌کردند، به خاک و خون کشیده شدند، در 13 آبان 58، دانشجویان غیور و مسلمان پیرو خط امام لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کردند و دست تبهکار آمریکا را برای همیشه از سرنوشت این کشور کوتاه کردند.


 
حجت‌الاسلام و المسلمین خاتمی:

دنیا منتظر روز 13 آبان باشد/ آمریکا هیچ وقت در مذاکره به کسی چیزی نداده و فقط زبان مقاومت را می‌فهمد

خطیب جمعه این هفته تهران گفت: آمریکا نشان داده هیچ وقت در مذاکره به کسی چیزی نداده و فقط زبان مقاومت را می‌فهمد.

امام جمعه موقت تهران افزود: در روز 13 آبان سال 58 دانشجویان مسلمان پیرو خط امام(ره) جاسوسخانه آمریکا را به تسخیر خود درآوردند که امام(ره) این حرکت را انقلاب دوم نامیدند.

حجت‌الاسلام و المسلمین خاتمی بیان داشت: مسئله مبارزه با آمریکا ریشه عقیدتی دارد چرا که خداوند در قرآن می‌فرماید که به همه پیغمبران گفتیم که از طاغوت فاصله بگیرید و با آن برخورد کنید چرا که در قرآن کریم نماد استکبار ، فرعون است

 
جلیلیان در نطق میان‌دستور:

یوم‌الله 13 آبان امسال حماسه‌ای تاریخی خواهد بود / مذاکرات باید لغو تحریم‌ها باشد نه لغو برنامه هسته‌ای

عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس با اشاره به یوم‌الله 13 آبان ادامه داد: روز 13 آبان روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکای را گرامی می‌دارم، ملت ایران 13 آبان را امسال را به یک حماسه تاریخی تبدیل خواهند شد و مردم با حضور در راهپیمایی 13 آبان فریاد ظلم‌‌ستیزی خود را به گوش جهانیان خواهند رساند.

 
آیت‌الله شبستری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

مردم رسالت انقلابی خود را با سردادن شعار "مرگ بر آمریکا" بروز می‌دهند 

عضو خبرگان رهبری گفت: قطعا 13 آبان امسال با شکوه‌تر از گذشته در کشور برگزار می‌شود و تمامی اقشار مردم با حضور در راهپیمایی و سردادن شعار "مرگ بر آمریکا" برای بار دیگر رسالت انقلابی خود را به منصه ظهور خواهند رساند.


صفارهرندی در نشست استکبارستیزی در دهه چهارم انقلاب:


آمریکا در پشت پرده همه اقدامات تفرقه‌انگیز نقش دارد/ اسناد لانه جاسوسی آمریکا حاکی از جنایت و براندازی بود


وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگر کارنامه کسانی که با جمهوری اسلامی درگیر بودند بررسی کنیم در پیشانی همه آن‌ها مهر همکاری با ایالت متحده خورده است. جلد اسناد لانه جاسوسی آمریکا حاکی از جنایت و براندازی بود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، حسین صفارهرندی در نشست "استکبارستیزی در دهه چهارم انقلاب" در سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه در گذشته رابطه ایران و آمریکا فراز و نشیب‌های زیادی را طی کرده است، اظهار داشت: روز 13 آبان به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار برای فراموش نشدن این سابقه ننگین مستکبرین توسط مجلس سوم به صورت قانون تصویب شد.

وی افزود: جنایاتی که آمریکا در گذشته علیه ملت ایران تا پیش از پیروزی انقلاب داشته منجر به کودتا علیه دولت ملی نمی‌شود.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه پس از دولت مصدق عملا انگلیسی‌ها جای خود را به لحاظ سلطه‌گری به آمریکا دادند، تصریح کرد: از اوایل مشروطه و دهه‌های پس از آن آمریکا را به عنوان جماعتی که نیات ناپاک انگلیسی داشته شناخته‌ایم که گاهی با عنوان کمک به ملت‌ها استعمار می‌کردند.

صفارهرندی اضافه کرد: تا دهه 30 برخی اذهان عمومی و روشنفکران نسبت به آمریکایی‌ها خوش‌بین بودند که این خوش‌بینی مفرط بلای جای آن‌ها شد.

سردار جزایری: 


بی‌اعتمادی مردم ایران نسبت به آمریکا بیشتر از گذشته است

معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: با توجه به عملکرد دولت آمریکا و برخی دولت‌های اروپایی از جمله انگلیس، سوءظن ایرانی‌ها در مورد آن‌ها با ده‌ها دلیل و اسناد متقن و شواهد بدون خدشه همراه است.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: اخبار حاصله از تهران و سایر استان‌ها حاکی از شور و نشاط مردمی و دستگاه‌های ذی‌ربط و به خصوص تشکل‌های مردم نهاد برای برپایی تجمعات ضد امریکایی در روز 13 آبان است.



بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی/


برگزاری با شکوه 13 آبان قدرت چانه‌زنی دستگاه دیپلماسی با 1+5 را بالا می‌برد

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تاکید کرد: برگزاری با شکوه تظاهرات ضد استکباری یوم‌الله 13 آبان در حفظ و ارتقاء قدرت نرم نظام در مواجهه مناسب‌تر با جهان و بالا بردن قدرت چانه‌زنی قوی‌تر دستگاه دیپلماسی کشور و تیم مذاکره‌کنندۀ ایرانی در گفتگو با سایر کشور ها و گروه 5+1 و ارتقاء سطح امنیت ملی بسیا موثر است.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای یوم‌الله سیزدهم آبان به ویژه سی و یک شهید دانشجوی پیرو خط امام (ره) و فاتحان لانه جاسوسی آمریکا، با صدور بیانیه‌ای سیزدهم آبان را روز " اعلام برائت و فریاد کوبندۀ خشم و نفرت و انزجار " امت های آزاده و اسلامی به ویژه ملت مبارز ، بیدار واستکبار ستیز ایران اسلامی علیه استکبار آمریکایی دانست.

حجت‌الاسلام ذوالنور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:


تسخير لانه جاسوسي انقلاب دوم بود/ "مرگ بر آمريکا" ذکر عبادي - سياسي ملت است

جانشين سابق نماينده ولي‌فقيه در سپاه با بيان اينکه امام خميني(ره) تسخیر لانه جاسوسی را انقلاب دوم ناميدند، گفت: مرگ بر آمریکا به عنوان یکی از اذکار مقبوله عبادی _سیاسی بر زبان قشر تحصیل‌کرده ایران جاری بوده و در حماسه 13 آبان تجلي خواهد کرد.

"حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران با اشاره به قرارگیری در آستانه "یوم‌الله 13 آبان" و لزوم تکرار "شعار مرگ بر آمریکا" اظهار داشت: ‌13 آبان علاوه بر اینکه روز تبعید حضرت امام (ره) بوده روز مبارزه با استکبار جهانی و تسخیر لانه جاسوسی نیز است، به همین منظور حضرت امام رضوان‌الله تعالی علیه از تسخیر لانه جاسوسی به عنوان انقلابی بزرگتر از انقلاب اسلامی و انقلاب دوم نام بردند.

 
بیانیه شورای نگهبان به مناسبت یوم‌‌‌الله 13 آبان؛ 


ملت ایران در ۱۳ آبان امسال، استوارتر از همیشه فریاد "مرگ بر آمریکا" سر می‌دهند

امسال مردم استکبارستیز ایران استوارتر از همیشه با حضور پرشور در راهپیمایی ۱۳ آبان بر ادامه راه استکبارستیزی تأکید کرده و محکم‌تر از همیشه فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر خواهند داد.


به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان، متن کامل بیانیه شورای نگهبان به مناسبت راهپیمایی 13 آبان، به شرح ذیل است:
 
بسم‌الله الرحمن الرحیم
 
سیزده آبان‌ماه یادآور سه واقعه مهم در تاریخ انقلاب اسلامی است که هر یک از آنها سند غرور آفرینی از روحیه استکبارستیزی ملت غیور ایران اسلامی و نقطه عطفی در تاریخ پر افتخار انقلاب اسلامی به شمار می‌روند.

حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی در جمع خبرنگاران: 


رهبر انقلاب دست دولت را در مذاکرات باز گذاشته‌اند 


امام جمعه موقت تهران گفت: مقام معظم رهبری دست آقایان را باز گذاشته است که حجت را بر دنیا تمام کنند و الا مواضع اینها روشن است و بنا ندارند ما را به عنوان یک کشور اسلامی مستقل ببینند.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در حاشیه مراسم ترحیم همسر آیت‌الله حائری شیرازی که عصر امروز(دوشنبه) در مسجد نور تهران برگزار شد، درباره واقعه 13 آبان گفت: قرآن کریم مبارزه با طاغوت را مطرح کرده و امام راحل(ره) طاغوت‌شکنی را به ما یاد داده‌اند.
 
وی تصریح کرد: امام راحل بحمدالله بت‌شکنی را برای جامعه تبدیل به فرهنگ کرد و ملت ایران با غیرت و حافظه و هوشی که دارند جنایت‌ها و خیانت‌های آمریکا را فراموش نمی‌کنند و این غیرت به مردم اجازه نمی‌دهد که در 13 آبان در خانه‌های خود بنشینند و انشاءالله پرشورتر از سال‌های قبل به میدان می‌آیند و طنین"مرگ بر آمریکا" امسال پرآوازه‌تر از تمام سال‌ها خواهد بود.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار