در حال حاضر به دلیل نبود تکنولوژی و مدیریت درست مواد خام داروهای گیاهی به کشورهای اروپایی صادر می شود که بعد از تبدیل آنها به دارو با قیمت چند برابری وارد کشور می شود.

دکتر امیرحسین جمشیدی، مدیر کل داروهای طبیعی و سنتی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: باید توجه داشت که آلمان صدر تولید "داروهای گیاهان جهان" است و کشورهایی مثل فرانسه، انگلیس و اتریش جزو کشورهای پیشرو در این زمینه هستند. 
 ‌
وی با بیان اینکه ایران از لحاظ وجود "منابع گیاهان دارویی" بسیار قوی تر از آلمان، فرانسه و ... است، افزود: متاسفانه در خیلی از موارد "مواد اولیه" بسیاری از داروهای گیاهی به صورت خام به خارج از كشور صادر می گردد و کشورهای پیشرفته به لحاظ دارا بودن تکنولوژی تبدیل این گیاهان به داروهای گیاهی آنها را به "دارو" تبدیل کرده و دوباره به قیمت چند برابری به ایران صادر می کردند. 
 
جمشیدی ادامه داد: در کشور ما حدود 8 هزار گونه گیاهی وجود دارد که از این تعداد 1400 تا 1800 گونه در "طب سنتی" کاربرد زیادی دارند و فرآورده هایی که از این گیاهان ساخته می شود به صورت داروهای گیاهی، اسانس و عصاره هستند که به صورت خام بسته بندی می شوند. 
 
وی خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که کشور ما دانش علمی و مواد اولیه داخلی را دارا است که تنها با حمایت صحیح و مدیریت درست از این دو عامل می توانیم رونق صادرات را دو چندان کنیم.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار