یک حقوقدان گفت: فعالیت‌های هیات نظارت بر مطبوعات از حیث تذکر و پیشگیری به منظور جلوگیری از نشر اکاذیب بسیار موثر است اما اعمال مجازات بر نشریات متخلف با حضور هیات منصفه جرائمی از این دست صورت می‌گیرد.

"محسن بزرگی" در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، در ارتباط با روند فعالیت هیات نظارت بر مطبوعات، اظهار داشت: هیات نظارت بر مطبوعات به موجب ماده 10 و 11 قانون مطبوعات تشکیل شده و مطابق قانون وظایفی برای این هیات پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: هیات نظارت بر مطبوعات وظیفه رسیدگی به عملکرد مطبوعات را برعهده دارد، اما این در حالی است که این وظیفه نباید موجب شود امکان و اختیار لغو امتیازات از نشریات موجود را نیز داشته باشد.

بزرگی افزود: فعالیت‌های هیات نظارت بر مطبوعات از حیث تذکر و پیشگیری به منظور جلوگیری از نشر اکاذیب می‌تواند موثر واقع شود، اما این هیات ترکیب قضایی ندارد و نباید نشریات متخلف را توقیف و یا سلب امتیاز کند.

این حقوقدان در پایان خاطرنشان کرد: اعمال مجازات بر نشریات متخلف از طریق دادگاه مطبوعات، با ترکیب تعیین شده توسط قانونگذار و با حضور هیات منصفه جرائم مطبوعاتی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار