عضو جبهه پایداری گفت: واقعیت کربلا را نباید تنها از جنبه ایثارگرانه ببینیم بلکه باید به بصیرت‌افزایی آن دقت کنیم که مهمترین حقیقت عاشوراست.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، "کامران باقری‌لنکرانی" عضو جبهه پایداری ظهر امروز در تالار شيخ انصاري دانشکده حقوق و علوم سياسي دانشگاه تهران که با موضوع "ما آمریکا را زیرپا می‌گذاریم" برگزار شد، با بيان اينکه با تقارن سیزده آبان و محّرم باید بازخوانی مجددی از شعار همیشگی آزاداندیشان در طول تاریخ داشته باشیم، اظهار داشت: امروز خیلی از افرادی که در دفاع از حق دچار اشتباه شده‌اند به قول قرآن به زمین چسبیده‌اند و نمی‌توانند حرکت کنند.

وی افزود: تاکنون در برابر فرمایش امام صادق(ع) مبنی بر "کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا" توجه‌مان به این نکته بود که در راه حق باید آمادگی از جان گذشتن و زیرپا گذاشتن هوس‌ها را داشته باشيم.

این عضو جبهه پایداری گفت: کسانی که کمربند انتحاری به خود بسته بودند و دیگران را کشته و خود کشته شدند خود را مدعی حقوق بشر می‌دانند.

باقری لنکرانی اضافه کرد: بیش از 500 تازه مسلمان دانشگاهی و جوان هستند و وارد ماجرایی شدند که موجب سرافکندگی آنان شده مانند جهاد نکاح، زیرپا گذاشتن ناموس، ناموس اسرا و...که اتفاق افتاد.

وی اظهار داشت: به نظر می‌رسد این مسیری بوده که هرگاه چهره نورانی در جهان مطرح شده کسانی که سردمداران استکبار بودند نوع تقلبی را به بازار آورده و نوع اصلی را سرکوب می‌کنند تا در اذهان موجب تردید شوند که این چه اسلامی است که به هشدار زن و فرزندان می‌پردازد.

این عضو جبهه پایداری ادامه داد: دشمنان می‌خواهند اسلامی که بیشترین رشد را در جهان ادیان داشته، از آن خود کنند.

باقری لنکرانی افزود: آن‌ها می‌خواهند جلوی اروپایی که به واسطه اسلام در صد سال آینده اسلامی می‌شود، بایستند.

وی با بیان اینکه در شرایطی هستیم که لازم است به مقوله عاشورا تنها از منظر از خودگذشتگی نگاه نکنیم، افزود: باید با توجه به واقعه عاشورا مسئله مهمی را روشن کنیم و هر از خودگذشتگی درست نیست،‌عاشورا در سایه بصیرت معنا پیدا کرد.

وی تصریح کرد: اولین اقدام امام حسین(ع) این بود که دردفاع از حق هرکاری را مجاز نمی‌دانستند و امروزه دشمن به جای عبرت از تاریخ تلاش بیهوده می‌کند.

وی عنوان کرد: واقعیت کربلا را نباید تنها از جنبه ایثارگرانه ببینیم بلکه باید به بصیرت‌افزایی آن دقت کنیم که مهمترین حقیقت عاشوراست.

این عضو جبهه پایداری تاکید کرد: معماری سیدالشهدا(ع) چنین بود که در حرکت خود به گونه‌ای اقدام کند که هیچ نقطه انحرافی در آن تصور نشده و کسی گمان نکند که به هر قیمتی باید از حق دفاع کرد.

باقری لنکرانی با تاکید براینکه امروز گرفتاری ما در بصیرت‌افزایی است، اظهار داشت: عده‌ای دچار اشکال در تحلیل، انگیزه، نشاط و دل کندن از دنیا برای حرکت هستند که داستان جدیدی نیست.

ضو جبهه پایداری تصریح کرد: آنچه وظیفه ماست حرکت ما در دو جهت معرفت دینی و زدودن هوا و هوس و انگیزه‌های غیر الهی از خودمان است تا بتوانیم اثرگذار باشیم که این موضوع را سال‌ها پیش امام علی (ع) در عرصه فردی و اجتماعی به ما گوش‌زد کردند و این شهودی است که امروز راه را گم نکنیم.
 
وی با بیان اینکه عده‌ای ترجیح می‌دهند بدون ذکر مصداق بگویند مخالفین مورد تشویق دشمنان قرار می‌گیرند مطرح کرد: اکنون اندیشکده‌هایی که کار تئوریک می‌کنند حمایتگر آن‌ها نظام فاسدی است که بی عدالتی‌ها را انجام می‌دهد.
 
باقری لنکرانی با بیان اینکه اگر ظلم بد است مصداقش چیست گفت: آنچه به حرکت اجتماعی ارزش می‌دهد این است که مصداق‌ها را بشناسیم.
 
عضو جبهه پایداری تاکید کرد: اکنون با شرایطی روبرو هستیم که ظالم ظلم می‌کند و ژست عدالت می‌گیرد.
 
وی اضافه کرد: جان کری قبل از انتخاب رئیس‌جمهور مصر به این کشور رفته و ادعا می‌کند برای عدالت و حفظ حقوق بشر پشت سر مصر ایستاده است اما از دولت مصر حمایت می‌کند.
 
باقری لنکرانی افزود: ما در دنیایی هستیم که ظالم پرچم عدالت را به دست گرفته و خود را مدعی حفظ عدالت می‌داند.
 
این عضو جبهه پایداری با بیان اینکه کدام کشور در دنیا زندان گوآنتانامو دارد و مدیریت زندان ابوغریب را برعهده دارد تصریح کرد: اگر حق طبق دستورات خود عمل کند زبان معاندین باز نمی‌شود.
 
وی با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل جهت‌گیری‌هاست گفت: کشوری به صراحت اعلام می‌کند که به دنبال منافع خود می‌باشد و مواضع خود را در تمامی مسائل پیگیری می‌کند حال آیا ما اجازه داریم با بی خیالی به مستندات علمی موضع‌گیری کنیم.
 
باقری لنکرانی با بیان اینکه تعجب می‌کنم بعضی از حرف‌ها که زده می‌شود آثارش مورد توجه گوینده نیست مطرح کرد: اگر ما استکبار ستیزی نکنیم باید مروج فرهنگ استکبار شویم.
 
این عضو جبهه پایداری با بیان اینکه ما اگر می‌خواهیم استکبارستیزی کنیم چرا به حرف‌هایمان عمق نمی‌دهیم اظهار داشت: در جهانی که همه فرصت‌ها و ابزارها را با آمریکا تعریف می‌کند کشوری با حمایت مردمی سینه سپر کرده و می‌گوید مقابل ظلم شما می ایستیم.
 
وی  تصریح کرد: اگر مبانی را نشکافیم و فقط براساس عواطف عمل کنیم و جایگاه استبکارستیزی را نشناسیم به جایی می‌رسیم که می‌گوییم استکبارستیزی غلط است.
 
باقری لنکرانی با بیان اینکه به عنوان کسی که در دانشگاه هستم گلایه می‌کنم گفت: مسئولان در بحث معرفت‌افزایی کم کار کرده‌اند و نگاه ما به معقوله‌های سیاسی اگر بر مبتنی‌های دینی نباشد کم خواهیم آورد و نمی‌توانیم فرموده‌های حضرت علی (ع) را انجام دهیم.
 
این عضو جبهه پایداری افزود: اگر حضور اجتماعی را با بصیرت‌مندی زیرساختی فراهم نکنیم حتما طعمه ظلم می‌شویم.
 
باقری لنکرانی مطرح کرد: آمریکا که امروز ژست حقوق بشر گرفته غیرنظامی‌های دو رده سنی که هیچ گونه توان نظامی ندارند می‌کشند افرادی که رده سنی پایین 15 سال و بالای 65 سال دارند.
 
وی افزود: یک میلیون نفر در عراق کشته شدند که 160 هزار نفر آن‌ها به طور مستقیم و بقیه به طور غیرمستقیم مورد تهاجم این مدعیان حقوق بشر قرار گرفتند.
 
عضو جبهه پایداری با بیان اینکه شیرین عبادی از منافقین بیانیه داده که آمریکا باید ماهواره‌های ایران را ببندد آیا این آزادی حقوق بشر است اظهار داشت: کسی که می‌گوید فیس‌بوک را رفع فیلتر کنیم خنده دار است که بگوید ماهواره‌های ایران را ببندیم.
 
وی اضافه کرد: پر بیننده‌ترین شبکه‌های ماهواره‌ای در فلسطین شبکه‌های المنار و پرس تی وی بوده است.
 
باقری لنکرانی با بیان اینکه رفتارهای دوگانه منافقین با ژست روشنفکری مضحک است تصریح کرد: عده‌ای می‌خواهند ظلم را تئوریزه کنند.
 
عضو جبهه پایداری با بیان اینکه من با متفکرین مختلفی در بحث عدالت مکاتبه کردم گفت: اندیشمندان آمریکایی اذعان دارند که آمریکا از ظالمانه‌ترین حکومت‌های دنیا هستند که در معقوله‌های اقتصادی و اجتماعی مستندات واضحی را چاپ کرده‌اند آنوقت ما می‌بینیم کسانی درباره آمریکا به گونه‌ای صحبت می‌کنند که گویی آمریکا قطب حقوق بشر است.
 
وی با تاکید براینکه نمی‌گویم در داخل کشور مشکلی نداریم ولی نباید آدرس اشتباه بدهیم اظهار داشت: مشکل کار آنجاست که از توجه به مردم باز بمانیم و موضوع روزمان را به جای راس مشکلات داخلی ژست متفکرانه مقابل مستکبرین قرار دهیم و این آدرسی اشتباه است.
 
این عضو جبهه پایداری اظهار داشت: اشکالی ندارد که با ما مثل دست‌آموز رفتار کنند ما مفتخریم که روی مبانی خود ایستاده و دیگران و خودمان را مورد نقض قرار می‌دهیم.
 
باقری لنکرانی با تاکید براینکه وقایع رخ داده در کشورمان نباید دچار تحلیل غلط شود تصریح کرد: روی کار آمدن دولت جدید آرای 50 درصدی مفهومش این است که با آمریکا رفتار دست‌آموز داشته باشیم که این خیال و اوهامی است که برخی سال‌ها برای خود تعبیر کردند.
 
وی افزود: رئیس‌جمهور درباره روابط با آمریکا و دست‌آموز شدن آن‌ها چیزی نگفته و عملکرد دولت نیز چنین معنایی ندارد.
 
این عضو جبهه پایداری اظهار داشت: به صراحت می‌گویم نطق حجت‌الاسلام روحانی در مجمع سازمان ملل نطق هوشمندانه‌ای است که صراحتا با مواضع اسطیلا جویانه غرب مقابله کرده و گفته حاضر به مذاکره هستیم.
 
باقری لنکرانی ادامه داد: در حاشیه دولت ممکن است کسانی تفکرات اشتباهی داشته باشند اما این مسئله موجب تعابیر غلط در رفتار با آمریکا نیست.
 
وی با تاکید براینکه راهپیمایی دیروز پیام روشنی داشت تصریح کرد: کسانی که در راهپیمایی یوم‌الله سیزده آبان حضور داشتند از تمامی اقشار بودند و آن‌ها آمده بودند چون احساس می‌کردند آمریکا خیالاتی شده چون احساس می‌کردند آمریکا خیالاتی شده که ایران به هر قیمتی به منویات آن‌ها تن خواهد داد.
 
عضو جبهه پایداری یادآور شد تاریخ 60 ساله کشور ما صحنه متعددی را از کسانی که به آمریکا اعتماد کرده و آمریکا آن‌ها را فروخته است سراغ دارد.
 
وی افزود: مصدق تحلیلی داشت که چون با انگلیسی‌ها در جنگ هستیم باید از آمریکا کمک بگیریم ولی در نهایت کودتای 28 مرداد توسط آمریکا شکل گرفت و موجب روی کار آمدن شاه شد.
 
باقری لنکرانی ادامه داد: امروز هیچ کشور عربی مثل لیبی تن به منویات آمریکا نداد و هیچ کسی مثل قزافی به خواسته‌های آن‌ها توجه نکرد و آمریکا با او و کشورش چه کردند. 

وی با بیان اینکه عاشورا به دو جهت مهم است تاکید کرد: عاشورا صحنه اوج عاطفه، اوج عشق، اوج جانبازی و اوج بندگی خدا به تمام معناست.
 
عضو جبهه پایداری تاکید کرد: سیدالشهدا(ع) سپاهی تربیت‌کرد که بسیار بصیرت‌مند بودند و لحظه‌ای در اعتقادات خود دچار تردید نشدند و ما باید اینگونه خود را تربیت کنیم.
 
باقری لنکرانی با بیان اینکه در عصر غیبت دست ما خالی نیست تصریح کرد: اگر نگاه ما به ولایت فقیه صرفا نگاه فقهی نباشد همانطور که آیت‌الله حسن‌زاده آملی گفت: امام خمینی(ره) جایگاه صرفا فقهی را به بحث کلانی تغییر دادند.
 
این عضو جبهه پایداری با تاکید براینکه نظام باید سرپرستی فقیه داشته باشد تصریح کرد: امام مبحث ولایت فقیه را از کتاب‌ها به صحنه آورد.  
 
وی با بیان اینکه مقوله ولایت فقیه فرضی نبوده و بحثی است که جایگاهش در عصر غیبت تعریف شده است، اظهارداشت: دشمن این جایگاه را به عنوان اولین نقطه برای هدف‌گیری نشانه گرفته است.  
 
باقری لنکرانی با تاکید بر اینکه در عصر غیبت زیربنای حکومت ما ولایت فقیه است، افزود: برخی که امروزه صحبت از مذاکره می‌کنند در گذشته در مقابل جنگ صدام علیه ایران صریحا مواضع نابه حق می‌گرفتند.  
 
عضو جبهه پایداری ادامه داد:‌ همواره دیدیم که با حضور مقام معظم رهبری و تصمیم‌گیری ایشان راه خود را گم نکرده‌ایم و باید قدر این نعمت الهی را بدانیم.  
 
وی با تاکید بر اینکه حضورمان در صحنه‌های اجتماعی باید مبتنی بر معرفت دینی باشد تصریح کرد:‌ اگر با تکیه بر معرفت دینی حرکت نکنیم در مواضع خود دچار فراز و نشیب خواهیم شد.  
 
باقری لنکرانی خاطرنشان کرد: آنان که امروز رگ گردن کلفت کرده‌اند و دیگران را مقصر می‌دانند به یاد بیاورند که در گذشته کسی اجازه انتقاد در دانشگاه‌ها را نداشت.  
 
انتهای پیام/ 

برچسب ها: باقری ، لنکرانی ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار