رئیس اتحادیه فرشبافان املش، تهیه مواد خام اولیه و نداشتن تعاونی فرش در سطح شهرستان را از جمله دغدغه های فرشبافان شهرستان بیان کرد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،فریبا شاکری، با بیان این‌که هم اکنون شهرستان املش دارای 300 بافنده فرش است، افزود: از این تعداد بالغ بر 160 نفر بیمه شده و به‌طور ساماندهی شده درحال فعالیت هستند.

وی تاکید کرد: هم اکنون 3 آموزشگاه و یک کارگاه فرشبافی در سطح شهرستان در حال فعالیت هستند و از آنجایی‌که فرش یکی از هنرهای اصیل ایرانی است باید برای تداوم، احیاء و شناساندن آن به نسل‌های کنونی قدم‌های موثرتری برداشته شود. هم اکنون اکثر بافندگان بافت فرش روش کامپیوتری را به دلیل آسانتر بودن نوع بافت آن انتخاب می‌کنند.

شاکری خاطرنشان کرد: از دغدغه‌های ما، تعلق نگرفتن تسهیلات به فرشبافان است که متاسفانه از دو سال گذشته تاکنون تنها 15 نفر از متقاضیان موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند.

وی از مسئولین به‌خصوص اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان املش خواست تا امکاناتی فراهم کنند که با ایجاد تعاونی فرش در این شهرستان شرایطی فراهم آید تا دسترسی به مواد اولیه تولید فرش راحت‏‌تر شود.
منبع: ایسنا
برچسب ها: گیلان ، املش ، فرشباف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.