عضو مجلس خبرگان رهبری مشکلات ناشی از کاهش جمعیت را بی‌تدبیری برخی از مسئولان دانست و گفت : مشکلات موجود ناشی از بی‌تدبیری است، نه کثرت جمعیت لذا باید با برنامه‌ریزی‌های دقیق در راستای اجرای فرمایشات معظم‌له گام برداشت تا جمعیت ما خطر مواجه شدن با پیری را پشت سر بگذارد.

"آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد" نماینده استان اصفهان در مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، درباره تاکید "مقام معظم رهبری" مبنی بر افزایش جمعیت در کشور اظهار داشت: با توجه به امکانات جغرافیایی، صنعتی و کشاورزی، کشور توانایی و ظرفیت اداره 150 میلیون نفر جمعیت را هم دارد لذا دغدغه‌های موجود در خصوص تعداد فرزند زیاد در خانواده‌ها باید رفع شود.

وی مشکلات ناشی از کاهش جمعیت را بی‌تدبیری برخی از مسئولان دانست و افزود: مشکلات موجود ناشی از بی‌تدبیری است، نه کثرت جمعیت لذا باید با برنامه‌ریزی‌های دقیق در راستای اجرای فرمایشات معظم‌له گام برداشت تا جمعیت ما خطر مواجه شدن با پیری را پشت سر بگذارد.

امام جمعه اصفهان به جمعیت یک میلیاردی کشور چین اشاره و خاطرنشان کرد: کشوری همچون چین با چنین جمعیتی در حال حاضر با پیشرفت‌های زیادیرا برای جامعه‌اش به همرا داشته، لذا جمهوری اسلامی هم باید از طریق فرهنگ‌سازی و نهادینه‌کردن این مسئله که کشور نیاز به جمعیت بالا دارد، در این مسیر گام بردارد.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه دغدغه مردم مسائل اقتصادی و اجتماعی است، گفت: خانواده‌های ایرانی از ترس اینکه در آینده در روند تربیت فرزندانشان با مشکلات اجتماعی و اقتصادی زیادی مواجه می شوند از تکثیر نسل خودداری می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: رسانه‌ها، مبلغین، روحانیون، کارشناسان و مسئولان دولتی باید از نظر دینی و عقلی فرهنگ‌سازی لازم را در این زمینه انجام دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دولت باید در رونق تولید و اقتصاد کشور به ایفای نقش بپردازد، تا به نوعی در خانواده‌های ایرانی انگیزه‌ای ایجاد شود که برای تکثیر نسل اقدام کنند و اطمینان خاطری حاصل شود که در تربیت فرزندانشان به مشکل بر نمی‌خورند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
الهام
۱۱:۲۵ ۱۷ آبان ۱۳۹۲
لطفا از باشگاه خبرنگاران تقاضادارم که طرحهای تشویقی وعده داده شده مانند افزایش مرخصی زایمان را پیگیری نمایند.
آخرین اخبار