مدير كل بنادر و دريانوردي استان مازندران گفت: نيروي انساني متخصص و دانش مدار جزء دارايي هاي يك سازمان و به عنوان مهمترين مزيت رقابتي و كمياب ترين منبع در اقتصاد دانش محور امروز است.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران، سيد نبي سيدپوراظهار داشت: ارائه محصولات و خدمات متفاوت و با كيفيت،كاهش هزينه ها، خلاقيت و نوآوري و افزايش رقابت پذيري از مزاياي وجود منابع انساني كيفي و دانش مدار است. از اين رو استراتژي كسب و كار سازمانهاي امروزي ضرورتا" بر روي منابع انساني متمركز شده است.از آن جايي كه افراد نقشي كليدي در رشد و توسعه سازمانها در محيط متغير و چالشي امروز بر عهده دارند، جذب نيروهاي مستعد و توانمند و حفظ آنها در سازمان هر روز پيچيده تر مي شود به طوري كه اين چالش منجر به ايجاد يك فرايند براي شناسايي ، تشخيص و انتخاب درست نيرو شده است .

وي با تشريح استراتژي اين اداره كل در حوزه نيروي انساني خاطرنشان كرد:ما تلاش مي كنيم تا افزون بر تربيت نيروي انساني يادگيرنده، براي نهادينه كردن دانشي كه در اختيار نيروهاي انساني قرار دارد، برنامه‌هاي عملي و قابل اجرايي در پيش گيريم چراكه منابع انساني دارايي هاي نامشهودي هستند كه سهم فزاينده اي در ارزش بازار سازمان دارند. از اين رو از طريق تشويق و ترغيب كاركنان براي يادگيري منظم در همه سطوح استفاده مي كنيم.

مدير منطقه ويژه اقتصادي بندر نوشهر افزود: كاركنان مهم‌ترين دارايي سازمان به حساب مي‌آيند و موفقيت سازمان در گرو اعمال مديريتي اثربخش بر آنهاست.اگر سياست‌هاي پرسنلي و خط‌مشي‌هاي سازمان با حصول اهداف سازمان و برنامه‌هاي استراتژيك آن پيوند تنگاتنگي داشته باشند و به رسيدن به آن اهداف كمك كنند، احتمال موفقيت سازمان بيشتر خواهد شد ضمن اينكه ترغيب همه اعضاي سازمان به همكاري با يكديگر و رساندن آنان به احساس هدف مشترك، مستلزم تلاشي مستمر است.

سيد پور با بيان اينكه حفظ تعهد به تحول، نوعي ضرورت به حساب مي‌آيد خاطرنشان كرد: درستكاري و صداقت ،رضايت مشتريان و كاركنان ، سود آوري ، كار گروهي ،سخت كوشي و مسئوليت پذيري از مهمتري ارزش هاي سازماني به شمار مي رود.

همچنين محمد تقي انزان پور معاون اداري و مالي اداره كل بنادر و دريانوردي استان مازندران درخصوص اهميت نيروي انساني اظهار داشت: كاركنان، مبنا و ريشه اصلي بهبود كيفيت نيروي انساني و سرمايه در كنار اطلاعات به عنوان عوامل اساسي توليد در سازمانها مطـرح مي شوند. تعامل و هماهنگي اين عوامل در راستاي اهداف سازمان مي تواند منجر به ارتقاي بهره وري و كيفيت و عملكرد سازمانها شود.

وي افزود: امروزه با ظهور اقتصاد اطلاعاتي و ورود اقتصاد دانايي محور و شبكه اي، نقش منابع انساني به عنوان يك عنصر رقابتي و راهبردي مطرح مي شود. ارائه محصولات و خدمات متفاوت و متمايز، كاهش هزينه ها، خلاقيت و نوآوري و افزايش رقابت پذيري از مزاياي وجود منابع انساني ماهر، باتجربه، خلاق و بانشاط است. اين منبع انساني مي تواند به سرمايه ي انساني با ورودي هاي مؤثر آموزش ، سلامت و ارزش هاي اخلاقي تبديل شود.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار