مرکز تحقیقات رادار فجر دانشگاه جامع امام حسین به منظور بومی سازی رادارهای هواشناسی و خود کفایی و استقلال ملی رادار هواشناسی آسمان را در چهارمین جشنواره ملی علم تا عمل به فناوران و شرکت کنندگان عرضه نمود.

به گزارش خبرنگارفناوری نوین باشگاه خبرنگاران؛ محسن فیروزمند یکی از مجریان طرح رادار هواشناسی آسمان با اشاره به اینکه طراحی و ساخت رادار آسمان با هدف کاهش وابستگی خارجی در حوزه های رادارهای هواشناسی و همچنین تامین نیاز مرکز ملی تحقیقات و مطالعات باروری ابرها در سال 89 آغاز گردید ؛اظهار داشت: استفاده از نقشه های GIS برای پس زمینه رادار که بادادن مشخصات GPS یک منطقه را شناسایی میکند مهمترین قابلیت این طرح محسوب میشود  که هم اکنون آغاز به کار رسمی کرده است .
 
 
وی تاکید کرد: کسب دانش فنی طراحی و ساخت رادارهای هواشناسی در کشور برای اولین بار ؛ساخت خودکفای سیستم و استفاده از تکنولوژی روز در ساخت این سیستم از نقاط قوت این رادار محسوب می‌شود.
 
وی در بیان کاربردهای رادار آسمان بیان داشت:پیش بینی مسیر طوفان و باران،کمک به مدیریت منابع آب ،تخمین میزان آب قابل بارش ،اخطار و پیش بینی پدیده های مخرب نظیر تگرگ و سیل و استفاده از امکانات به روز تحت Windows7 و سیستم عامل 64 بیتی از جمله قابلیتهای سیستمی این رادار محسوب می‌شود.
 
گفتنی است:نمایش سه بعدی ،انیمیشن ،تصاویر خروجی و محیط کاملا کاربر پسند از دیگر ویژگی های رادار آسمان است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.