معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: مهمترین اقدام برای حفاظت از اموال تاریخی، فرهنگی ماه محرم مستندسازی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ علیرضا دباغ‌عبداللهی دیروز در جلسه کمیته ثبت آثار معنوی و ارزشی ماه محرم در اردبیل اظهار داشت: حرکت‌های خودجوش مردمی و تفکر خاص مردم به این رسم بهترین عامل حفاظت از ارزش‌های ماه محرم به شمار می‌رود.

وی مهمترین راهکار حفاظت از این رسم مذهبی را حمایت از تشکل‌های مردمی و شناسایی اموال فرهنگی این حرکت خودجوش دانست که در مساجد، تکایا و صندوق امانت بانک ملی نگهداری می‌شود.

دباغ‌عبداللهی تصریح کرد: مستندسازی آثار این رسم، تملک و خرید مکان‌های مهم برگزاری آیین‌ها و اشیای تاریخی یا صنایع دستی مستعمل مرتبط با آن موجب حفظ این سنت نیکوی شیعی می‌شود.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل خاطر نشان کرد: علم‌ها، بیرق‌ها و پرچم‌هایی که در تکایا و مساجد اردبیل نگهداری می‌شود همچنین طشت‌های گوناگون تاریخی که تاریخ برخی از آنها به دوره‌های صفویه، زند و قاجار می‌رسد از جمله مهمترین اشیا مرتبط با موضوع است/س.

برچسب ها: اردبیل ، آثار ، تاریخی ، فرهنگی ، محرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.