طبق گفتههای رئیس سازمان غذا و دارو صحبت های مسئولین انجمن تالاسمی مبنی بر کمبود داروهای تالاسمی و عوارض داشتن داروهای تولید داخل جو سازی است.

 دکتر رسول دیناروند، رئیس سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار بهداشت  و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص اظهارات رئیس انجمن تالاسمی مبنی بر کمبود داروی بیماران تالاسمی گفت: داروی مدنظر داروی خوراکی "اکسجید" است که وارداتی بوده که چند وقتی است که دلیل مشکلاتی وارد نمی شود.

 وی با بیان اینکه نمونه داخلی آن توسط 3 شرکت تولید می شود، افزود: این بیماران می توانند از نمونه داخلی آن استفاده کنند که کاملا مشابه با نمونه خارجی است، همچنین  صحبت هایی در مورد  کمبود "دسفرال" که داروی اصلی این بیماران است شده  که تا جایی که خبر دارم کمبودی از لحاظ "دسفرال" نداریم البته انجمن تالاسمی علاقه مند است بیماران به طور کامل داروی خارجی مصرف کنند در صورتیکه ما وقتی نمونه داخل یک دارو را در کشور با همان کیفیت تولید کنیم لزومی به واردات نداریم.

وی در پاسخ به این سوال هم که واردات فرآورده های پلاسمایی با مشکل مواجه است، عنوان کرد: در حال حاضر ما هیچ مشکلی در واردات فرآورده های پلاسمایی نداریم در طی چند سال اخیر ما پلاسمای ایران را براساس استانداردهای ملی جمع آوری می کنیم و به کشورهای اروپایی صادر تا تبدیل به دارو شود و دوباره به کشور برگردند.

 دیناروند خاطر نشان کرد: تکنولوژی تبدیل پلاسما به دارو بسیار سخت و پیچیده است و به ما به دلیل نبود تکنولوژی مجبور هستیم آنها را به اروپا برای تبدیل دارو ارسال کنیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.