شبکه تلويزيوني الميادين گزارش داد: محافل سياسي و رسانه‌اي اسرائيل از پيشرفت در مذاکرات هسته‌اي بين ايران و گروه 5+1 در ژنو واکنش جنون‌آميزي از خود نشان دادند.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه الميادين ؛ فضاي مثبت مذاکرات ژنو دغدغه اصلي اسرائيل بود. تحليلگران واکنش هاي سياسي و رسانه اي اسرائيل به اين مذاکرات را جنون آميز توصيف کردند.

کانال دهم تلويزيون اسرائيل مذاکرات ژنو را زمينه ساز «آشتي تاريخي» بين ايران و آمريکا دانست. کانال اول اسرائيل هم تاکيد کرد مذاکرات ژنو باعث شکاف در موضع آمريکا و اسرائيل شد و لحن اسرائيل در برابر آمريکاييها تغيير کرد.

راديو اسرائيل به نقل از منابع مطلع تاکيد کرد دولت آمريکا پيش نويس توافقنامه اي را در اختيار اين رژيم قرار دارد که با آنچه در ژنو درباره آن گفتگو مي شد متفاوت بود. بگفته اين منابع پيش نويس ارائه شده به اسرائيل شامل امتيازات ساده اي از طرف ايران بود و هيچ اشاره اي به کاهش تحريمها در آن نشده بود. 

در ادامه اين گزارش آمده است: نزديک بودن ديدگاه هاي فرانسه و اسرائيل کاملا آشکار بود و بعضي از رسانه هاي اسرائيلي از تشکيل ائتلافي با مشارکت عربستان سعودي و بعضي کشورهاي عربي حاشيه خليج فارس سخن گفتند.

کانال دهم اسرائيل اين ائتلاف را سري توصيف و تاکيد کرد سخن گفتن درباره آن ممنوع شده است. بنيامين نتانياهو توافق با ايران را اشتباه بزرگ، تاريخي و غيرقابل بخشش خواند و تاکيد کرد اسرائيل به آن پايبند نخواهد بود. 

تزيپي ليوني وزير دادگستري اسرائيل هم درباره کاهش تحريمهاي بين المللي عليه ايران هشدار داد و مدعی شد فقط با اعمال تحريمها و تهديد نظامي ايران مي توان به توافق مثبتي با تهران رسيد.
 
گزارشگر اين شبکه خاطر نشان کرد: بعضي از شخصيت هاي سياسي اسرائيل تاکيد کردند آنچه در ژنو رخ داد نتيجه شکست سياست هاي بنيامين نتانياهو بود.

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار