مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه طارم گفت: برای جلوگیری از رواج خرافات استفاده از روحانیون در هیئت‌ها ضروری است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محب‌علی احدی به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: بنا به فرمایش ائمه معصومین (ع) همه اعمال مسلمانان به امر به معروف و نهی از منکر بستگی دارد.

وی امر به معروف و نهی از منکر را از فروعات دین اسلام اعلام کرد و افزود: انجام این فریضه الهی به اندازه دیگر فرایض از جمله نماز، جهاد، حج، خمس، زکات و ... اهمیت دارد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه طارم ادامه داد: با عمل به امر به معروف و نهی از منکر 2 مورد از فروعات مهم دین اسلام اجرا می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: همچنین با عمل به امر به معروف و نهی از منکر جامعه اسلامی اصلاح می‌شود.

احدی به اهداف امام حسین (ع) و یارانش از قیام عاشورا اشاره کرد و اظهار داشت: امام حسین (ع) فرمودند من برای اصلاح امت جدم قیام کردم.

وی با بیان این‌که کسی که قصد انجام امر به معروف و نهی از منکر را دارد باید ابتدا خود را اصلاح کند، گفت: فرد آمر باید در انجام این فریضه الهی دلسرد نشود و برای داشتن نتیجه موثر آن را تکرار کند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه طارم با بیان این‌که شخص آمر باید موقعیت فرد مورد نظر را بسنجد، تصریح کرد: فرد آمر در انجام این فریضه الهی باید با آرامش و منطق برخورد کنند.

این مسئول به بعضی از بدعت‌های موجود در عزاداری‌های ماه محرم اشاره کرد و گفت: برای آگاهی مردم از این بدعت‌ها باید در هیئت‌ها و عزاداری‌ها از سخنان روحانیون و کارشناسان مذهبی استفاده شود.

احدی عنوان کرد: با انجام این عمل مردم و مسئولان به خوبی در مورد بدعت‌های موجود در عزاداری‌ها توجیه می‌شوند.
برچسب ها: طارم ، زنجان ، سپاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.