راديو فرهنگ همزمان با ايام سوگواري سالار شهيدان ، حضرت اباعبدالله الحسين(ع) و ياران باوفايش ويژه برنامه هايي را پخش مي كند .

به گزارش حوزه رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي رسانه ملي، «آواي سوگ» ويژه برنامه موسيقايي راديو فرهنگ در ايام محرم است كه از 18 آبان هر روز ساعت 14:30 تا 15:30 پخش مي شود . اين برنامه به بررسي نوحه ها و مرثيه هاي شهرهاي مختلف ايران و تطبيق آن با دستگاه موسيقي ايران مي پردازد.

عبدالرضا مجدي كارشناس مجري اين برنامه در گفتگو با متين رضوانپور كارشناس موسيقي، مداحي ها و مرثيه هاي شهرهايي چون شيراز، سمنان، بوشهر، لرستان، گرگان، اصفهان و شوشتر را به بحث خواهند گذاشت.اين برنامه كاري از گروه هنر است كه به تهيه كنندگي رضا ملكوتي و با اجراي فاطمه ركني تقديم علاقه مندان مي شود.
 
برنامه "هفت اقليم" كه هر روز از ساعت 17 تا 18:30 پخش مي شود ، از پنجم محرم به بررسي هنرهاي عاشورايي در حوزه هاي مختلف هنر از جمله تئاتر، هنرهاي تجسمي، سينما، ادبيات، ميراث معنوي محرم و هنرهاي ديني اختصاص دارد . اين برنامه با هنرمنداني كه هنر آنها با معاني و مفاهيم عاشورايي منعطف است گفت و گو مي كند.
 
برنامه "سخن آشنا " نيز هر بامداد از ساعت 4 تا4 و 30 دقیقه، سخنراني هاي علما و بزرگان دين با موضوع  محرم و قيام امام حسين (ع) را پخش مي كند.

اين برنامه كه روز تاسوعا و عاشوراي حسيني به طور ويژه از راديو فرهنگ روي آنتن مي رود، در روز نهم محرم سخنراني حجت الاسلام ميرباقري درباره «مراقبت از محرم» را پخش مي كند و در روز دهم محرم و روز عاشورا نيز سخنراني حجت الاسلام راشد يزدي با موضوع «حسين زنده هميشه تاريخ» تقديم عزاداران حسيني مي شود.
 
"از گلوي غمگين فرات" ويژه برنامه اي از گروه ادب است كه به روايت و خوانش تركيب بند عاشورايي موسوي گرمارودي اختصاص دارد و شنوندگان مي توانند اين برنامه را چهارشنبه بیست و دوم آبان همزمان با تاسوعاي حسيني از ساعت8 و 30 دقیقه تا 9 بشنوند.
 
«اسوه برادري» ويژه برنامه روز تاسوعا در راديو فرهنگ است كه به شرح رشادت ها و دلاوريهاي علمدار كربلا ، حضرت ابوالفضل العباس (ع) و شهادت مظلومانه آن حضرت به دست سپاه يزيد مي‌پردازد.

دكتر عليرضا رضازاده استاد دانشگاه علامه طباطبايي و عباسعلي فراهتي رييس دانشگاه پيام نور كاشان به عنوان كارشناس در برنامه حضور خواهند داشت.  اين برنامه به تهيه كنندگي اميررضا راز از ساعت 9 و 30 دقیقه تا 11 به سمع مخاطبان مي رسد.
 
همچنين برنامه «سرا پرده راز» پنج شنبه 23 آبان در روز عاشورا ، وقايع روز عاشورا و رخدادهايي كه براي سالار شهيدان و ياران باوفايش اتفاق فتاد را بازخواني و روايت مي كند. اين برنامه را روز عاشورا از ساعت 9 و 30 دقیقه تا 11 و 30 دقیقه از راديو فرهنگ بشنويد.
 
گفتني  است «طواف در طف » نيز برنامه اي از گروه مطالعات فرهنگي است كه به تهيه كنندگي پرويز جمالي، روز عاشورا از ساعت 8:30 تا 9:30 با عزاران ابا عبدالله الحسين (ع) همراه است. اين برنامه به معرفي محل شهادت سالار شهيدان حضرت امام حسين(ع) و همچنين اهداف قيام امام حسين (ع) مي پردازد.
 
برنامه «اشك جيحون» در روز عاشورا مروري بر شعر معروف ميرزا محمد جيحون با مديحه سرايي استاد سيد محمد موسوي سجاسي خواهد داشت. اين برنامه از راديو فرهنگ ساعت 13 و 30 دقیقه تا 14 روي آنتن مي رود.
 
برنامه «پله پله تا ملكوت» كاري از گروه انديشه ، پنج شنبه بیست و سوم آبان همزمان با  عاشوراي حسيني ، به بررسي ابعاد مختلف قيام عاشورا و تاكيد حضرت بر حفظ و ترويج اصول دين و معارف اسلامي مي پردازد. اين برنامه از ساعت 11 و 30 دقیقه تا 13 با عزاداران همراه است.
 
گفتني است برنامه هاي "پرده عشاق"،  "آواز غم"،"سقاي آب و ادب"، "پيمانه هاي سرخ" و "تركيب بند عاشورايي" از ديگر برنامه هاي راديو فرهنگ در روز عاشورا است.
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.