يك نويسنده معتقد گفت: كودك با عادت به مطلعه كتاب از كودكي در انديشه كسب آگاهي و پيشرفت پرورش مي‌يابد.

 به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد اطلاع رساني بيست و يكمين دوره هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران،محمود حكيمي، نويسنده و پ‍ژوهشگر،  انگيزه كتاب گريزي در كشور را ناشي از عوامل متعدد از جمله تماشاي زياد تلويزيون در ساعات شبانه روز دانست.
 
وي با بيان اين كه در اغلب خانواده ها همه از صبح تا شب پاي برنامه هاي تلويزيوني و ماهواره اي نشسته اند، افزود: متاسفانه تماشاي تلويزيون هم سيكلي به هم پيوسته است كه تمامي ندارد و با پايان يك برنامه،‌ برنامه ديگر آغاز مي‌شود.
 
به گفته اين مترجم و پ‍ژوهشگر ديني در كشورهاي پيشرفته تنوع شبكه ها و برنامه هاي تلويزيوني بسيار بيشتر از ايران است اما در اين جوامع خانواده ها فرزندان خود را از دوران كودكي به خواندن عادت مي‌دهند.
 
حكيمي معتقد است رفتار خانواده ها و تماشاي مطالعه والدين تاثيري بسيار بيشتر از هر اقدام ديگري در گسترش كتابخواني و مطالعه در كشور خواهد داشت و كودك با اين عادت از كودكي در انديشه كسب آگاهي و پيشرفت تربيت مي‌شود.
 
بیست و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «کتاب آینه فرهنگ و فرزانگی» از بیست و پنجم آبان ماه تا دوم آذر ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار