یک نویسنده معتقد است مطالعه و کتابخوانی پیش از هر چیز به آرامش ذهنی، روحی و هم چنین آرامش نسبی فضای سیاسی، اجتماعی و اقتصادی جامعه نیاز دارد.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد اطلاع رسانی بیست و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، محمدکاظم مزینانی، نویسنده اظهار داشت: خرید کتاب به جرات، جسارت و البته پول نیاز دارد و این که کتاب در میان رقبای قدرتمند خود چون انواع و اقسام ابزارهای سرگرم کننده نوین، دیده و بعد خوانده شود، سخت است.

وی با بیان این که کتاب‌های منتشر شده به خوبی دیده نمی‌شوند، گفت: این اتفاق از آن رو می افتد که ما به کتاب سازی و جذابیت‌های بصری کتاب توجه نمی‌کنیم و درصد کمی از آثار منتشر شده استانداردهای بصری مورد نظر را دارند.
 
نویسنده «شاه بی شین» معتقد است یکی از راه های مهمی که کتاب از سوی مخاطب دیده شود، توجه به گونه گونی مضامین و ایجاد تنوع در شکل ارائه، موضوعات و محتوای آن است.

مزینانی افزود: نویسنده باید مخاطبان خود را از نظر سنی و سلیقه و طرز فکرهای مختلف در نظر داشته باشد و به اعتقاد من همین تنوع نیز در نشر امروز جامعه چندان رعایت نمی‌شود.

وی تحولات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی را نیز یکی از عوامل تاثیرگذار بر کتابخوانی توصیف کرد و گفت: کتابخوانی یک آرامش ذهنی فردی و هم‌چنین اجتماعی نیاز دارد که امیدوارم جامعه ما نیز از نظر اقتصادی و اجتماعی به یک آرامش نسبی برسد و مردم به مطالعه تمایل بیشتری پیدا کنند.

این نویسنده ادامه داد: معمولا قشر کتابخوان در جامعه ما، طبقه متوسط هستند که این طبقه امروز از نظر اجتماعی و اقتصادی ضعیف شده‌اند و همین وضعیت بر فروش و مطالعه کتاب تاثیر منفی گذاشته است و امید است با رفع مشکلات، شاهد رونق کتابخوانی، بهبود وضعیت نویسندگان و به صورت کلی نشر کشور باشیم.

محمدکاظم مزینانی در حال حاضر رمان «آه با شین » را از سوی انتشارات سوره مهر زیر چاپ دارد. این کتاب روایت‌ فعالیت یک مبارز انقلابی با گرایش چپ با فضای فکری کمونیستی است که از دهه 20 و بدو تولد شخصیت اصلی داستان آغاز می‌شود و تا سال 90 ادامه دارد.

گفتنی است، بیست و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «کتاب آینه فرهنگ و فرزانگی» از بیست و پنجم آبان ماه تا دوم آذر ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار