رئیس دفتر رئیس‌جمهور از انتخاب اعضای شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس‌جمهور در حاشیه دومین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در دولت یازدهم در جمع خبرنگاران با اشاره به انتخاب اعضای جدید شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گفت: امروز پیشنهاد مشترک اتاق ایران و تعاون مبنی بر انتخاب اعضای بخش‌های خصوصی و دولتی به تصویب رسید و  شیوه کار هم این بود که 12 نفر از بخش خصوصی و تعاونی به جلسه معرفی شدند، سابقه کاری آن‌ها ارائه شد و بعد اعضای شورا در این باره اعلام نظر کردند.
 
وی افزود: آقایان جلال‌پور، خلیل‌زاده، بهرآمد، معتمدی، نیلی، پورفلاح و رضایی‌نژاد بحریان این اعضا را تشکیل می‌دهند.
 
رئیس دفتر رئیس‌جمهور اظهار داشت: در ادامه این جلسه طرح وضعیت مربوط به آب و دغدغه‌های آن از مباحث مورد توجه در جلسه بود و با توجه به اینکه نگرانی‌هایی نسبت به وضعیت سفره های زیرزمینی آب و مسائل زیست محیطی در کشور مطرح است، در همین راستا دبیرخانه پیشنهادی مبنی بر تشکیل کمیته‌ای با مشارکت دستگاه‌های ذیربط و با مسئولیت وزارت نیرو و جهاد کشاورزی را پیشنهاد داد.
 
وی افزود: همچنین حضور نمایندگان اتاق و تشکل‌های مربوطه و نماینگانی از کمیسیون کشاورزی در مجلس در این کمیته مطرح شده است.
 
نهاوندیان تاکید کرد: یکی از مواردی که به عنوان خبر در این جلسه مورد بحث قرار گرفت، مصوبه هیئت دولت درباره بحث ارز حاصل از صادرات بود که در گذشته در رابطه با بخشنامه در موضوع مالیات بر صادرات وجود داشت که مورد توجه قرار گرفت و مصوبه مربط به دولت به تصویب رسید و معاقبا نیز به ادامه بخشنامه مالیات که در گذشته صادر شده بود، وجود نخواهد داشت.
 
رئیس دفتر رئیس‌جمهور اظهار داشت: برای نخستین بار جلسه شورای گفتگو در ساختمان ریاست جمهوری برگزار شد که این روند ادامه پیدا خواهد کرد.
 
نهاوندیان با اشاره به وعده رئیس‌جمهور برای پاسخگویی درباره عملکرد 100 روز اول دولت یازدهم خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کار دولت از 26 مرداد آغاز شده است، هنوز 100 روز اول کاری به پایان نرسیده و انشاءالله دو هفته دیگر توسط رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت گزارش‌دهی خواهد شد.

نهاوندیان همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره تشکیل کمیته‌ای از سوی رئیس‌جمهور برای بررسی بازگشت ایرانیانی که به دلایل سیاسی از کشور خارج شده اند، گفت: رویکردی که از سوی رئیس‌جمهور برای ایرانیانی که خارج از کشور زندگی می‌کنند اعلام شده، تقویت اقداماتی برای سهولت سفر این افراد به کشور و همچنین مشارکت آنها در سرمایه گذاری‌های اقتصادی است که امیدواریم این اقدامات انجام شود.
 
وی افزود: به طور حتم اگر مصوبه‌ای در این باره از سوی دولت تصویب شود سخنگوی دولت درباره آن صحبت خواهد کرد.
 
رئیس دفتر رئیس جمهور تاکید کرد: تلاش دولت این است که حق ایرانیان برای سفر به کشور و میهن خود را کاملا محقق کند.

نهاوندیان در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد نوع برگزاری جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گفت: نوع برگزاری این جلسات احتیاج به برنامه‌ریزی و رایزنی‌های کارشناسی دارد لذا قرار است در یک جلسه با حضور همه اعضا به تصمیم‌گیری بپردازیم.  
 
وی در واکنش به سوال دیگری درباره اینکه دولت چه زمانی عملکرد خود را گزارش می‌دهد ، اظهار داشت: بنده در این جلسه به عنوان دبیر شورای گفتگو حضور داشتم لذا سوالات مربوط به دولت را باید از سخنگوی دولت پرسید.  
 
نهاوندیان درباره رویکرد دولت یازدهم به بخش خصوصی خاطرنشان کرد: دولت جدید به این رویکرد توجه داشته و انتظار دارد خصوصی‌سازی‌ها در مسیری درست قرار گرفته و اصلاح شود و از سوی دیگر نیز در سرمایه‌گذاری‌های جدید اعتقاد دارد توانمندسازی بخش خصوصی اولویت داشته و در توسعه جدید اقتصاد نیز باید به بخش تعاونی و خصوصی بها داده شود.  
 
رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور در پایان درباره اینکه رویکرد دولت یازدهم می‌تواند در مصارف صندوق توسعه ملی اثرگذار باشد، اظهار داشت: اگر بتوانیم تحریم‌ها را رفع کنیم و گشایشی در این بخش صورت بگیرد و با اقتصاد جهانی مشارکت داشته باشیم طبیعتا با جذب و بکارگیری سرمایه‌های بین‌المللی می‌توانیم سرمایه‌های بخش خصوصی و تعاونی را افزایش دهیم.  
 
انتهای پیام/  
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار