اتحاديه عرب به رايزني هايش براي پايان دادن به تحريم ها عليه ساکنان نوار غزه ادامه مي دهد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری الرساله نت ؛‌ محمد صبيح معاون دبيرکل اتحاديه عرب روز دوشنبه از ادامه رايزني ها و تلاش هاي اين اتحاديه براي بازگشايي گذرگاه مرزي رفح  و رفع مشکل بحران سوخت در اين منطقه خبر داد .

محمد صبيح تاکيد کرد اعمال تحريم ها عليه نوار غزه، جنايت جنگي است که رژيم صهيونيستي عليه مردم مظلوم و بي دفاع فلسطين مرتکب مي شود . معاون دبير کل اتحاديه عرب در ادامه از جامعه بين المللي و نهادهاي مسئول خواست به مسئوليت خود در لغو تحريم ها عليه مردم غزه عمل کند .

وي افزود جامعه بين المللي مسئول مستقيم تحريم ها عليه نوار غزه است و بايد براي بازگشايي همه گذرگاه هاي مرزي با غزه به ويژه گذرگاه هاي تحت نظارت رژيم صهيونيستي تلاش کند. محمد صبيح در ادامه به ضرورت اتحادو يکپارچگي ميان همه احزاب و گروه هاي فلسطيني و تقويت مواضع آنان و دور نگه داشتن مسئله فلسطين از بحران هاي داخلي عربي تاکيد کرد .

 با تصميم مسئولان امنيتي مصر ، گذرگاه مرزي رفح براي چهارمين روز متوالي بسته است و بحران کمبود سوخت در غزه و تعطيلي تنها نيروگاه اين منطقه همچنان به قوت خود باقي است . دولت منتخب حماس در نوار غزه اعلام کرد  بحران کمبود سوخت در غزه مسئله کاملا سياسي است و از مقامات مصر خواست اجازه بدهند مابقي سوخت ارسالي قطر که در خاک مصر توقيف است ، وارد غزه شود .

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار