سازمان اطلاعات مرکزی امریکا انبوهی از اطلاعات درباره نقل و انتقالات پولی بین المللی از جمله اطلاعات شخصی و مالی میلیون ها امریکایی را گردآوری می کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، وال استریت ژورنال گزارش داد بر اساس این برنامه ، دیوان تحقیقات فدرال با سیا برای گردآوری حجم انبوهی از داده ها درباره معاملات بین المللی امریکاییها و دیگران ، همکاری می کند.

منابع نزدیک به این برنامه به روزنامه وال استریت ژورنال گفتند مجوز اجرای چنین برنامه ای بر اساس همان مفاد قانون میهن پرستی پس از 11 سپتامبر صورت می گیرد که به آژانس امنیت ملی امریکا امکان گردآوری تقریبا همه بایگانی تلفنی را امکان پذیر می سازد.

همانند برنامه آژانس امنیت ملی امریکا که اعتراضات و جنجال های گسترده ای را در امریکا و دیگر کشورها به وجود آورد ، مجوز اجرای این برنامه گسترده گردآوری داده ها نیز از سوی دیوان نظارت اطلاعات خارجی داده شده است.

از این رو این برنامه نشان می دهد که چطور نهادهای اطلاعاتی مختلف امریکا و نه تنها آژانس امنیت ملی این کشور از مجوز قانونی یکسان برای جمع آوری داده ها استفاده می کنند. این داده ها از شرکت های نقل و انتقالات مالی امریکا ، از جمله نقل و انتقالات به داخل و خارج امریکا و نه فقط معاملات داخلی ، جمع آوری شده است.

وال استریت ژورنال در ادامه نوشت برخی از قانونگذاران تابستان امسال از این برنامه اطلاع یافتند و درباره استفاده گاه و بیگاه برخی از اعضای امنیت اجتماعی امریکا و دیگر داده های مرتبط با فعالیت های مالی یک شخص واحد ابراز نگرانی کردند.

اما مقامات سابق دولت امریکا به این روزنامه گفتند این برنامه به افشای ارتباطات تروریستی و طرح های مالی کمک کرده است.

یکی از این مقامات خاطر نشان کرد اگر سیا برخی فعالیت های مظنون تروریستی احتمالی را در داخل امریکا شناسایی کند ، اف بی آی را از آن مطلع می کند.

یک مقام اطلاعاتی امریکا نیز به وال استریت ژورنال گفت هر گونه عملیات جاسوسی تحت دستورات این دادگاه ویژه به مطابقت با قانون و احکام دادگاه نیاز دارد.

مقامات کنونی و پیشین امریکا به وال استریت ژورنال گفتند این برنامه سیا به ردیابی فعالیت های مالی تروریستی در سراسر جهان کمک می کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: سیا ، جاسوسی ، آمریکا ، مالی ، شهروندان ، spy ، cia
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار