گروه اخوان المسلمین مصر از طرفدارانش دعوت کرده است که امروز بار دیگر تظاهراتی را برگزار کنند.


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری الشرق الاوسط مصر، درهمین راستا، نیروهای ارتش و پلیس مصر صبح امروز جمعه میدان های رابعه العدیه و التحریر در شهر قاهره را به روی عبور و مرور وسایل نقلیه بستند.

نیروهای ارتش در دو خیابان الطیران والنصر منتهی به میدان رابعه العدویه و همچنین خیابانهای فرعی منتهی به آن برای جلوگیری از ورود هرگونه خودرویی به این میدان سیم خاردار کشیدند و حدود 12 زره پوش و خودروی پلیس و دستگاه امنیت مرکزی در اطراف میدان مستقر شدند.

نیروهای ارتش و پلیس همچنین میدان التحریر را به روی تردد وسایل نقلیه بستند. آنها همه خیابانهای منتهی به این میدان را با سیم های خاردار مسدود کردند و حدود 20 دستگاه خودروی زرهی و پلیس و دستگاه امنیت مرکزی را جلوی موزه مصر و خیابانهای طلعت حرب، الفلکی، محمد محمود ، قصر النیل و همچنین میدان سیمون بولیوار در نزدیک سفارت آمریکا مستقر کردند.

این درحالی است که پنجشنبه شب درگیری بین شماری از طرفداران و مخالفان گروه اخوان در البحیره درگرفت. این درگیری درپی مقابله طرفداران ارتش با تظاهراتی که این گروه برپا کرده بود روی داد زیرا طرفداران اخوان در این تظاهرات علیه سرلشکر عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع مصر شعارها سر می دادند.

اعضا و طرفداران اخوان در منطقه السعد العالی در دمنهور نیز تظاهرات کرده و تصاویر محمد مرسی را حمل کردند و شعار "رابعه" سر می دانند.

آنها همچنین علیه السیسی شعار داده و خواهان بازگشت مرسی به قدرت شدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار