بهره وري شاخص مناسب براي موفقيت در امر صادرات است به همين منظور با نگاهي به آمار صادرات در کشور مي توان درصد موفقيت در بهره وري را سنجيد.

 فاطمه آقاميري، کارشناس اقتصادي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: يکي ازعواملي موثر در عوامل توليد ميزان بهره وري است که توليد کننده را متوجه سرمايه خود مي کند. 

وي گفت: نيروي کار، سرمايه، عوامل توليد و مصرف انرژي از جمله عوامل توليد در بهره وري است که توجه به ميزان عملکرد آنها سبب توسعه سرمايه مي شود. 

اين کارشناس با بيان اينکه اين شاخص از سال 1356 به يک ميزان تنظيم شده است ادامه داد: اين شاخص ها براي سال هاي بين 1365 تا 1384 به يک ميزان محاسبه مي شود و در چند سال اخير در جلسات کارشناسان اقتصادي توجه به اين مهم مطرح شد اما براي اينکه سبب بهره وري عوامل توليد شود بايد هماهنگي بين شاخص ها و ميزان توليد صورت گيرد. 

وي تأکيد کرد: رابطه مستقيمي بين ميزان رشد بهره وري و رشد ناخالص داخلي ايران وجود دارد و اين بدان معناست که در سالهايي که شاهد رشد توليد ناخالص داخلي باشيم مي توان انتظار رشد شاخص هاي بهره وري را نيز داشت. 

آقاميري تصريح کرد: نوسانات پي در پي در شاخص بهره وري نشانه بي برنامگي است که براي رسيدن به شاخص واحد بهره وري در راستاي توسعه بايد در سه سطح اشتغال توليد و سرمايه برنامه ريزي کرد. 

وي در پايان گفت: بهره وري شاخص مناسب براي موفقيت در امر صادرات است به همين منظور با نگاهي به آمار صادرات در کشور مي توان درصد موفقيت در بهره وري را سنجيد. 
انتهای پیام/

برچسب ها: بهره وری ، توسعه ، اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار