سازمان هواشناسی؛

انباشت "آلاینده های جوی" در"تهران"/نفوذ "سامانه بارشی" جدید به کشور

روزهای دوشنبه و سه شنبه شرایط برای انباشت آلاینده های جوی در کلان شهرهای تهران، اصفهان، اراک، کرج و مشهد مقدس فراهم است، از این رو در این مدت کیفیت هوا و دید افقی در این مناطق کاهش می یابد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران از سازمان هواشناسی کشور، امروز"شنبه 25 آبان ماه 92"بارش ها در سواحل دریای خزر تشدید می شود همچنین یک سامانه بارشی فردا در شرق دریای مدیترانه تشکیل می شود و این سامانه که با جریان های مرطوب جنوبی همراه می شود، از اواخر فردا و طی روز دوشنبه تقویت می شود و استان های واقع در جنوب غرب و جنوب کشور را تحت تاثیر فعالیت بارشی خود قرار می دهد.

براساس این گزارش، در روزهای سه شنبه و چهارشنبه با نفوذ توده هوای سرد به سواحل دریای خزر و گسترش آن به شمال شرق و شرق ایران، فعالیت بارشی در استان های واقع در جنوب غرب، غرب، دامنه های زاگرس مرکزی و جنوب کشور افزایش می یابد و در این مدت در شمال شرق و شرق کشور دمای هوا به طور محسوسی کاهش خواهد یافت.


شایان ذکر است، طی روزهای دوشنبه و سه شنبه شرایط برای انباشت آلاینده های جوی در کلان شهرهای تهران، اصفهان، اراک، کرج و مشهد مقدس فراهم است، از این رو پیش بینی می شود که در این مدت کیفیت هوا و دید افقی در این مناطق کاهش یابد.

گفتنی است، وضعیت آب و هوای استان های "تهران" و "البرز" امروز، کمی تا قسمتی ابری پیش بینی می شود و استان تهران در بیشینه دمای خود به 17 درجه و در کمترین حالت به 7 درجه بالای صفر  خواهد رسید و همچنین دمای شهر تهران در حال حاضر 15 درجه بالای صفر است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار