نعمت‌بخش با يادآوري اينكه قرار بود ارديبهشت 91 "كمك زياني" به خودروسازان پرداخت شود كه متاسفانه اين مسئله تاكنون عملي نشده است، گفت: اين موضوع حق سهام‌داران ايران خودرو و سايپا را ضايع كرده است.

احمد نعمت‌بخش دبير انجمن خودروسازان در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اينکه نعمت‌زاده در مدت تصدي خود بر وزارت صنعت، معدن و تجارت مشکلات صنعت خودرو را به خوبي درک کرده است، اظهار داشت: زماني که نعمت‌زاده اعلام کرد قيمت‌هاي کنوني خودرو کف قيمت است و لازم است قيمت‌هاي كنوني روند صعودي به خود بگيرند نشان داد در اين حوزه بسيار مجرب است و مشکلات صنعت خودرو را به خوبي مي‌شناسد.

نعمت‌بخش با بيان اينکه هم‌اکنون روش قيمت‌گذاري شوراي رقابت 3 ايراد دارد که به اطلاع وزير صنعت نيز رسيده است، افزود: مسئله اول مربوط به "قيمت پايه" شوراي رقابت است که سازمان حمايت اين رقم را بر اساس اطلاعات فروردين 91 احتساب کرده بود که حدود 14 درصد زير قيمت تمام شده است. حتي زيان 4هزار ميليارد توماني خودروسازان در سال گذشته نيز ناشي از اين موضوع بوده است.

دبير انجمن خودروسازان کشور ادامه داد: مسئله بعدي مربوط به عدم اعمال تورم 6 ماهه 92 مي‌شود و موضوع سوم عدم محاسبه "ارز آزاد" در فرمول قيمت‌گذاري خودرو است.

وي اضافه کرد: اگر همه اين موارد را در نظر بگيريم قطعا قيمت خودرو به مراتب از قيمت کنوني بيشتر خواهد شد.

نعمت‌بخش تصريح کرد: البته ما به عنوان انجمن خودروسازان نيز علاقه‌اي به افزايش قيمت‌ها نداريم چرا که مردم نيز قدرت خريد ندارند و با مشکل مواجه‌اند اما در شرايط كنوني چاره‌ي ديگري نداريم.

دبير انجمن خودرسازان کشور با اشاره به اينكه متاسفانه از زمان ورود شوراي رقابت به حوزه قيمت‌گذاري خودرو  تمام اقلام تشكيل دهنده اين محصول 3 تا 4 برابر شده است، اظهار داشت: ما انتظار داريم هم‌اكنون كه ثبات قيمت‌ها تاييد شده است و به هر دليلي قرار است خودرو زير قيمت واقعي و عادلانه عرضه شود لازم است نعمت‌زاده به استناد تبصره 2 ماده 141 برنامه پنجم توسعه "كمك زياني" را به توليد كننده ارائه دهد.

وي با يادآوري اينكه قرار بود ارديبهشت 91 "كمك زياني" به خودروسازان پرداخت شود كه متاسفانه اين مسئله تاكنون عملي نشده است، گفت: اين موضوع حق سهام‌داران ايران خودرو و سايپا را ضايع كرده است.

نعمت‌بخش خاطرنشان كرد: به هرحال اميدواريم شوراي رقابت  3 ايراد ذكر شده را در فرمول قيمت‌گذاري خود اصلاح و از آسيب‌پذيري روزانه خودروسازان جلوگيري كند.


انتهاي پيام/

برچسب ها: خودرو ، صنعت ، زیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
آرمان
۲۲:۰۶ ۲۷ آبان ۱۳۹۲
من پارسال برج 10 پژو206صندوقدار ثبت نام کردم امل هنوز خودرو رو تحویل نگرفتنم چون میگن تولیدش کمه باید خودرو رو تبدیل کنی واقعا این انصاف نیست
Iran (Islamic Republic of)
سپهر از ممسنی
۲۲:۰۰ ۲۷ آبان ۱۳۹۲
خدایی اگه سمند ای اف سون خودروی ملیست پس چرا قطعه اش این جور کمیاب و گرونه عنوان بارزش دسته موتور بالاییشه که من تو نمایندگیش گیرم نیومد رفتم از یدکی تو شیراز خریدم 460000 تومن قیمت نمایندگی 72000 تومن بود از دستندرکاران محترم خواهشمندم به فکر ضعیفترین قشر هم باشید .با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
اشكان
۱۹:۴۵ ۲۷ آبان ۱۳۹۲
در مقابل قيمتهاي موجود واقعا كيفيت زير صفر است
Iran (Islamic Republic of)
سعادت از کرج
۱۴:۱۶ ۲۷ آبان ۱۳۹۲
لطفا فکری به حال تحویل خودروهایی که از خرداد ثبت نام کردیم باشید ابان تموم شده
Germany
ناشناس
۱۸:۲۸ ۲۷ آبان ۱۳۹۲
شما خرداد ثبت نام کردین من بهمن پارسال حالا حالاها باید بمونی.
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۴:۱۵ ۱۰ آذر ۱۳۹۲
داداش ما ی سال وشیش هف ماه بودثبت نام کرده بودیم هنوزبعداون مدت بهمون نداده بودن آخرشم انصراف دادیم
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۲:۰۰ ۲۷ آبان ۱۳۹۲
پس کی به فکر کیفیت خودرو هاست لطفاً با بالا بردن قیمت کیفیتش رو هم بالا ببرید
آخرین اخبار