تملک اراضی پادگان جی مراحل پایانی را می گدراند و به زودی شرایط لازم برای تجهیز کارگاه و آغاز عملیات اجرایی پروژه ساخت ادامه بزرگراه یادگار امام(ره) فراهم می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، پروژه بزرگراه یادگار امام(ره) حد فاصل خیابان آزادی تا پادگان جی به طول تقریبی 2 کیلومتر در حالی اجرایی شد که کارشناسان معتقدند تا زمانی که انتهای این بزرگراه به بزرگراهی شرقی_غربی متصل نشود کارکرد اصلی خود را پیدا نمی کند. بنابراین قرار است با ساخت بزرگراهی شرقی-غربی در انتهای بزرگراه یادگار امام (ره) که از سمت غرب به میدان فتح و از سمت شرق به میدان 9 دی می رسد کارکرد این بزرگراه شمالی-جنوبی کامل تر شود.

بزرگراه یادگار امام (ره) که اصلی‌ترین شریان شمالی - جنوبی و شرقی - غربی در محدوده شمال غرب و غرب تهران است از خیابان سئول در شمال تهران آغاز می شود و تا دره فرحزاد مسیری شرقی _غربی دارد و از این نقطه تا پادگان جی مسیر شمالی-جنوبی پیدا می کند و قرار است که پس از عبور از پادگان جی این بزرگراه در سه شاخه ادامه یابد که یک شاخه از آن به میدان فتح و سپس به آزاد راه تهران -ساوه متصل خواهد شد،همچنین ادامه مسیر این بزرگراه در حرکت به سمت شرق به میدان 9 دی متصل می شود و شاخه سوم نیز،‌ کارکرد دسترسی محلی دارد.
هم اکنون پس از تصویب طرح موضعی پادگان جی و با هماهنگی نیروهای مسلح قرار است که این پادگان در اختیار مدیران شهری قرار بگیرد تا با اجرای طرح، کاربری های خدماتی، تجاری، ورزشی ، فرهنگی ، اجتماعی و ... در منطقه 9 تهران افزایش یافته و بزرگراه یادگار امام(ره) کارکردی تکمیل تر داشته باشد.

تلاش برای خروج پادگان جی از تهران، از سالها پیش در دستور کار بوده است و اقدامات لازم برای تملک بخش های مورد نیاز این اراضی نظامی با جدیت و از طریق برگزاری جلسات مشترک نمایندگان مدیریت شهری با دست اندرکاران ذیربط در ارتش جمهوری اسلامی ایران در حال انجام است.

محمد هادی ایازی، سخنگوی شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار شهرنوشت با بیان اینکه توافق و تملک اراضی پادگان جی در حال طی مراحل پایانی است،گفت: به زودی شرایط لازم برای تجهیز کارگاه و آغاز عملیات اجرایی پروژه ساخت ادامه بزرگراه یادگار امام(ره) فراهم می شود.
وی افزود: مدیریت شهری تهران در تلاش است که بزرگراه یادگار امام (ره) را از ضلع غربی تا سه راه آذری و از ضلع شرقی تا میدان 9 دی ادامه دهد.

ایازی با اشاره به اینکه این طرح مصوبه لازم را دارد، اظهار کرد: تملک پادگان جی که در مسیر بزرگراه یادگار واقع شده از جمله پروژه هایی است که در اولویت برنامه های مدیریت شهری قرار گرفته و به زودی تملک آن به سرانجام می رسد.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار