وزیر کشور گفت: با همت و تلاش مرزداران جمهوری اسلامی ایران و نیروهای امنیتی بساط ترانزیت کاروانی موادمخدر در مرزهای شرقی کشور برچیده شده و دیگر خبری از این اقدامات نیست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / عبدالرضا رحمانی‌فضلی در مراسم معارفه استاندار جدید اردبیل با بیان اینکه همه خواسته‌های نمایندگان این استان حتی ضرب‌در 10 حق مسلم این استان است، اظهار داشت: استان اردبیل از استان‌های توانمند و مرزی آرام کشور است که به راحتی می‌توان در این استان بسیاری از توانمندی‌ها و قابلیت‌ها را به نقطه ظهور و بروز رساند.

وی با بیان اینکه ما در مرزهای کشورمان شاهد ثبات و آرامش واقعی هستیم، خاطرنشان کرد: استان سیستان و بلوچستان با داشتن 2.5 میلیون جمیعت بیش از یک هزار و 578 کیلومتر مرز خاکی و 375 کیلومتر مرز آبی دارد اما به رغم این وسعت و توانمندی‌های بی‌شمار تنها دارای 11 واحد تولیدی و هزاران کارگری است که در این استان منتظر فرصت اشتغال هستند اما به دلیل عقب‌ماندگی‌های تاریخی امکان اشتغال و رونق تولید کمتر فراهم آمده است.

وزیر کشور یادآور شد: به رغم این مشکلات سیستان و بلوچستان امن‌ترین استان کشور است و بر خلاف تصور ناامنی که از این استان در دید همگان وجود دارد سیستان و بلوچستان کمترین معتاد و بیشترین امنیت اجتماعی، اقتصادی و سیاسی را دارد و با داشتن ظرفیت عظیم منابع طبیعی می‌تواند به شرایط مطلوب دست پیدا کند.

رحمانی فضلی گفت: در حالیکه بسیاری از کشورها سعی می‌کنند تا به راه دریایی دست پیدا کنند و حتی در این مسیر جنگ‌هایی را نیز به راه می‌اندازند سیستان و بلوچستان ما 375 کیلومتر منطقه ساحلی دارد اما به دلیل عقب‌ماندگی‌های تاریخی و برخی ناامنی‌ها که در آن سوی مرزها وجود دارد امکان توسعه‌یافتگی بسیار محدود بوده و ناقص است.

وی تصریح کرد: با تلاش و همت مرزداران و نیروهای نظامی و امنیتی گذر باندها و گروه‌های تهیه و توزیع مواد مخدر به صورت کاروانی از مرزهای شرقی کشور منتفی شده و به دلیل کنترل‌هایی که در مناطق مرزی وجود دارد ما کمترین آسیب را در این زمینه شاهد و ناظر هستیم/س.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.