سرمربی تیم ملی جوانان و نوجوانان کاراته کشورمان معتقد است که کسب 2 مدال برنز در اسپانیا کار مهم و ارزشمندی بوده است.

شهاب سلطانی در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران در خصوص نتایج به دست آمده در اسپانیا گفت: در ابتدا جا دارد یادآوری کنم که بنده شخصاً به لحاظ مشکلاتی که سفارت اسپانیا به دلیل تعداد محدود ویزا برای ما ایجاد کرده بود نتوانستم در اسپانیا در کنار بچه‌ها حضور داشته باشم. که خود این موضوع آسیب زیادی را به کاراتاهای ما وارد کرد حتی فدراسیون ما تلاش کرد تا از طریق رئيس فدراسیون جهانی که خود او نیز یک اسپانیایی است مشکل را حل کند ولی متأسفانه این اتفاق رخ نداد و بنده و سایر نفرات کادر فنی از همراهی بچه‌ها در اسپانیا باز ماندیم ولی با همه‌ی این مشکلات بچه‌های ما عملکرد خوب و قابل قبولی را داشتند و توانستند در رده جوانان از بین 5 نفری که ما در این مسابقات داشتیم 2 مدال برنز ارزشمند را از آن خود کنند که به واقع این نتیجه قابل قبولی است و نمی‌توان از آن به عنوان یک نتیجه به یاد کرد.

سرمربی تیم ملی جوانان و نوجوانان کاراته در ادامه افزود: بنده در کاراته زیاد مایل به مقایسه‌ی ادوار مختلف با هم نیستم ولی در این چند روز مسائلی عنوان شد که بنده صلاح می‌دانم که یکسری از مسائل را بیان کنم و مقایسه‌ای میان این دوره و دوره‌ی قبلی که در مالزی برگزار شد داشته باشم.

سلطانی در ادامه گفت: در دره جوانان در مسابقات امسال، از مجموع 92 کشوری که در این مسابقات حضور داشتند تنها 13 کشور موفق به کسب مدال شدند و از بین اینها تنها 5 کشور موفق به کسب بیش از 2 مدال شدند. کشورهای مصر، فرانسه، ترکیه، مراکش و ایران ....

اگر بخواهیم ادامه این آمار را بگیریم ميبينيم که در آسیا تنها 3 کشور ژاپن، قزاقستان و ایران موفق به اخذ مدال شدند و جالب است بدانید که ایران تنها کشوری است که در آسیا توانسته بیش از یک مدال را از آن خود کند.

وی در ادامه گفت: 5 کاراته‌کای جوان ما در این مسابقات 21 دیدار را پشت سر گذاشتند که 16 تای آنها با پیروزی همراه بوده است. حال می‌خواهم نگاهی به دوره‌ی قبل این مسابقات که در مالزی انجام شد بیاندازم. مسابقاتی که در آن تنها 54 کشور حاضر بودند، تعدادی كه نسبت به مسابقات اسپانیا که در آن 92 کشور شرکت کننده حضور داشت بسیار کمتر بود.

در مالزی از مجموع 54 کشور تنها 13 کشور موفق به کسب مدال شدند که از بین اینها تنها 4 کشور بیش از 3 مدال گرفتند. کشورهایی چون مصر، فرانسه، ایتالیا و ایران ...

در مسابقاتی که در مالزی انجام شد تنها کشوری که از آسیا مدال آورد ایران بود.

در آن مسابقات هم 21 بازی انجام دادیم و 16 برد بدست آوردیم.

بنده این آمار را گفتم تا بگویم تفاوت چشمگیری میان این 2 دوره وجود ندارد که برخی می‌آیند و حرف‌هایی را در رسانه‌ها بیان می‌کنند.

در آن دوره ما یک برنز و یک نقره گرفتیم که در این دوره آن نقره به برنز تبدیل شد.

در آماری که در بالا ارائه کردم به وضوح دیده شد که کشورهای آسیایی به سرعت در حال پیشرفت هستند و در حالی‌که 2 سال پیش تنها مدال گیرنده آسیا ایران بود ولی در بازی‌های اسپانیا 2 کشور دیگر هم به جمع مدال‌آوران آسیایی اضافه شدند. این نشان از سرمایه‌گزاری و برنامه‌ریزی ورزشی و منظم رقیبان آسیایی ماست. واقعاً تعداد بازی و اردوهای تدارکاتی رقبای ما بسیار بالاست.

نگاهی گذرا به برنامه سالانه‌ی کشورهایی چون قطر، کویت، هنگ کنگ و قزاقستان که در بازی‌های آسیایی هم رقبای ما به شمار می‌آیند این مطلب را به خوبی نشان می‌دهد. این کشورها در طول سال اکثریت زمانشان را در اردو بسر می‌برند و به ندرت می‌شود آنها را در کشورشان یافت.این در حالی است که ما بدلیل مشکلات عدیده مالی توان انجام چنین کارهایی را نداریم.

سلطانی تصریح کرد: آمار و ارقام ارائه شده نشان از این دارد که با وجود تمام این مشکلات و سختی‌هایی که در پیش روی ماست ولی بازهم نتایجمان تفاوت زیاد و چشم‌گیری با دوره‌ی قبل ندارد.

شاید نقره ما به برنز مبدل شده باشد ولی این را هم در نظر بگیرید که تعداد کشور‌های شرکت کننده از 54 به 92 رسیده‌اند که خود این موضوع قابل تأمل است.

وی عنوان داشت: در دوره‌ی قبل که در مالزی برگزار شد ملی‌پوشان ما پیش از مسابقات جهانی به 3 تورنمنت یونان، چین و ترکیه اعزام شده بودند و سپس به مسابقات اعزام شدند این در حالی است که ما در این دوره به دلیل محدود اقتصادی فقط توانستیم بچه‌ها را به ترکیه ببریم آن هم با اتوبوس! فشار مسافرت با اتوبوس آن هم به مدت 48 ساعت واقعاً برای کاراته‌های ما زیاد و رنج آور بود.

علاوه براین بد نیست در نظر داشته باشید که در اسپانیا کادر فنی همراه کاراته کارها نبود و این واقعاً مشکل بزرگی برای ما به حساب می آمد.

سلطانی در ادامه گفت: در مسابقاتی که 2 سال پیش در مالزی صورت گرفت خود بنده و آقای رهنما در آنجا حضور داشته و کمک حال کتیرایی و بازیکنان بودیم. اگر در جایی همه کمکی از دستمان برنمی آمد بچه ها را تشویق می کردیم و تر و خشکشان می کردیم.

این درست نیست که یک عده هر طور که می خواهند انتقاد کنند و مصاحبه‌های جهت دار را در دستور کارشان قرار دهند به اعتقاد بنده کسب 2 برنز در مسابقات جهانی اسپانیا کاری بسیار ارزشمند بوده است.

سلطانی در ادامه در خصوص اظهار نظری که کتیرایی، مربی اسبق تیم ملی در مورد نتایج این دوره کرده بود و نتایج را اسف بار قلمداد کرده بود، گفت: به هرحال هر کس برداشت خودش را دارد. متاسفانه گاهی اوقات مقایسه‌ها منصفانه نیست...

در این جا لازم می دانم که مطلبی را به وی یادآوری کنم: تمام ما برای تیم ملی و موفقیت آن تلاش می کنیم و زحمت می کشیم زمانی که مسابقات در مالزی بود خودش بیاد دارند و باید معترف به آن باشد که خود من شخصاً چه قدر کمک حال وی بودم و هر کاری که از دستم برمی آمد را وی انجام دادم. تا جایی که خود ناظریان که در آن زمان مدیر فنی بودند چند بار طی برگزاری مسابقات از بنده تشکر کردند خود ناظریان شاهد بودند که چه قدر کمک حال وی بودم نه به خاطر شخص ایشان بلکه به خاطر عشق به تیم ملی کشورم. این بچه ها 15 روز دیگر عازم امارات می شوند برای مسابقات آسیایی وما اگر می خواهیم نقد کنیم چه خوب است که منصفانه باشد.

سلطانی در ادامه در خصوص اتهاماتی که نسبت به تیم اعزامی کتیرایی به مسابقات مالزی زده می شود اذعان داشت: تا آنجایی که بنده در جریان هستم آن ها یک بازیکن صغر سن داشته اند. بنده هیچ تمایلی به ورود و دخالت در این موضوع ندارم ولی به هر حال بر هیچ کس پوشیده نيست که کادر فنی از سن و سال این بازیکن اطلاع داشته واین بازیکن آگاهانه به تیم ملی دعوت شده است.

آن بازیکن را تمام جامعه کاراته می شناسند و به خاطر دارند زمانی که ایشان همراه تیم ملی به مالزی رفتند در رده نوجوانان بودند ولی یکسال بعد آمدند و در انتخابی بزرگسالان شرکت کردند.

به گفته‌ی برخی از کاشناسان شاید حتی بیش از یک بازیکن صغر سنی در آن تیم وجود داشته ایت ولی به دلیل این که در این خصوص مدرکی در دست ندارم نمی توانم در این خصوص اظهار نظر کنم و تهمتی را به کسی بزنم ولی آن یک نفر نیازی به اثبات ندارد چون همانطور که گفتم برای تمام جامعه کاراته شناخته شده است.

سلطانی در خصوص مصاحبه ای کتیرایی سرمربی اسبق تیم ملی با یکی از سایت ها انجام داده بود و مدعی شده بود که اعضای تیم ملی از 6 ماه قبل تعیین شده بودند و انتقادی که در این خصوص به کادر فنی وارد کرده بود گفت: آخر بنده می خواهم بدانم چه طوری می شود که این اتفاق افتاده باشد زمانی که ما تازه از5تیر به اردو رفتیم ما 4 ماه تا شروع مسابقات فرصت داشتیم بعد چه طور می شود که از 6 ماه قبل اعضا انتخاب شده باشند.

بنده به هیچ وجه دوست نداشته که این مسائل را رسانه ای کنم ولی صحبت‌های کتیرایی باعث شد تا برخی مسائل را بازگو کنم.

سلطانی در ادامه افزود: 2سال پیش زمانی که کتیرایی عهده دار تیم ملی جوانان و نوجوانان بود یکی از بازیکنان را که در دوره قبل فیکس تیم ملی بود در اولین انتخاب اورا فراخواند و با یکی 2 شکست او را از تیم‌های ملی خط زد در تیم‌های ملی بازیکنان را که در سال قبل عضو تیم ملی بودند را در انتخابی های اول و دوم دعوت نمی کنند ولی ایشان این کار را کرد تا به عقیده من در همان انتخابی‌های اول اوت شود تا رقیب او که از قم بود بیاید و بدون دردسر راهی تیم ملی شود.

محمد امین تقی پور دارنده مدال نقره آسیایی بود و بازیکن فیکس تیم ملی از شاگردان خود من که با این کار کتیرایی، از تیم ملی خط خورد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کتیرایی کاری را کرد که کمتر مربی دست به این کار می زند. متاسفانه وی در مصاحبه ای از بنده نام برده و گفته که سلطانی حق انتخاب بازیکن را ندارد. می خواهم بدانم من کی و کجا از ایشان نام برده‌ام که وی این گونه در مورد من صحبت می کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: تیم ملی ، جوانان ، کاراته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار