احساس دردی آزار دهنده در وسط قفسه سینه نشانه بارز سوزش معده یا رفلاکس است

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه؛هرکسی ممکن است دچار رفلاکس شود اما شیوه های خاص زندگی می تواند بر عملکرد اسفنکتر مری و یا میزانی که معده اسید ترشح می کند تاثیر بگذارد. افرادیکه اضافه وزن دارند، وعده های غذایی حجیم می خورند، لباسهای تنگ می پوشند یا سیگار می کشند بیشتر در معرض خطر هستند.

رفلاکس معده در هنگام خواب می تواند خطرناک باشد چونکه در هنگام خواب و حالت دارزکش اسید بیشتری در مری میماند و همچنین هنگامی که ما خوابیم میزان کمتری بزاق خنثی کننده اسید قرت میدهید و این باعث می شود که رفلاکس هنگام خواب آسیب بیشتری وارد کند.

شما میتوانید سوزش معتدل معده را با راههای ساده ای همچون خوردن غذا در وعده های کوچکتر، خوردن شام حداقل سه تا چهار ساعت قبل از خواب و خودداری از خوردن تنقلات قبل از خواب از ابتلا به رفلاکس جلوگیری کنید، چراکه وجود غذا در معده زمانیکه دراز کشیده اید می تواند منجر به رفلاکس شود.

بعضی از غذاها با آوردن اسید بیشتر به معده و یا شل کردن اسفنکتر مری می توانند شما را در معرض خطر ریفلاکس قرار دهند، پس از این نوع غذاها دوری کنید. این غذاها بسته به بدن شما متفاوت اند، بعضی از افراد ممکن است با دوری از گوجه فرنگی، سیر، پیاز، شکلات، قرص نعناع، غذاهای چرب و مرکبات از جمله پرتقال و گریپ فروت میزان ابتلا به رفلاکس را کاهش دهند.

برچسب ها: کرمانشاه ، معده ، اسید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.