۳۵مدیرکل گمرک شهیدرجایی بندرعباس گفت: هزار تن نهاده های کشاورزی در گمرک مجتمع بندری شهیدرجایی بندرعباس در حال ترخیص است.

 به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از گمرگ شهید رجایی بندر عباس ارونقی گفت : این میزان نهاده های کشاورزی هفته گذشته به مجتمع بندری شهیدرجایی بندرعباس وارد شده که در حال انجام دادن تشریفات گمرکی برای ترخیص است.

مدیرکل گمرک شهیدرجایی بندرعباس افزود : کود و سم از جمله نهاده های کشاورزی هستند که ازکشورهای هند و چین به این مجتمع بندری وارد شده است .وی گفت:هفته آینده نیزبه یک کشتی ۴۵ هزار تنی حامل نهاده های کشاورزی در این بندرپهلو می گیرد.

وي افزود: از ابتدای سال تا کنون ۴۴ هزار تن نهاده های کشاورزی به گمرک مجتمع بندری شهیدرجایی بندرعباس اظهار و تشریفات گمرکی آن بطور کامل صورت پذیرفته است.

ارونقی در ادامه گفت : حمل یکسره کالا از کشتی به کامیون و گرفتن مجوزهای قانونی لازم برای ترخیص هنگام خروج کالا از مهمترین تسهیلات گمرک شهیدرجایی بندرعباس برای تسریع در ترخیص این کالاهاست.
 
وی گفت:اجرای کامل پنجره واحد تجاری یکی دیگر از تسهیلات این گمرک است که امید است، با توجّه به تأکید رئیس کل گمرک ایران مبنی بر تحقق آن، زمان ترخیص اقلام اظهارشده به حداقل زمان ممکن برسد.در پنجره واحد تجاری (single window) نمایندگان تام الاختیار سازمانهای مربوطه در ترخیص کالا در مجتمع بندری شهید رجایی استقرار می یابند.سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ، بهداشت و صنعت ، معدن و تجارت قرنطینه نباتی و دامی ازجمله سازمانهای دخیل در ترخیص کالا هستند.

گمرک مجتمع بندری شهیدرجایی بندرعباس بزرگترین گمرک کشور است که بیش از ۵۰ درصد صادرات و واردات کشور از طریق این گمرک انجام می شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: گمرک ، نهاده ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار