معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی گفت: کسانی که در ابتدای راه تألیف قرار دارند، می‌توانند از الگوی نگارش قرآنکه کتابی جاودانه است و برای تألیف آن اجر دنیایی وجود نداشته‌، به عنوان الگویی بهره ببرند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، مهدی فیض، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی در مراسم اختتامیه بیستمین جشنواره کتاب سال دانشجویی با اشاره به قرآن به عنوان الگویی برای نگارش کتاب گفت: کسانی که در ابتدای راه تألیف قرار دارند، می‌توانند از الگوی نگارش قرآن که کتابی جاودانه است و برای تألیف آن اجر دنیایی وجود نداشته‌، به عنوان الگویی بهره ببرند و توجه کنند که هر وقت کتابی تدوین می‌کنیم، خودمان را به این روش نزدیک‌تر کنیم تا کتاب‌هایمان جاودانه شوند؛ حتی اگر یک کتاب می‌نویسیم. 

وی تأکید کرد: هرچه نیت ما برای نگارش کتاب پاک‌تر باشد‌، نتیجه خدمت به علم و فرهنگ کشور است و ما امیدواریم در جهاد دانشگاهی بتوانیم این نگاه را پیش ببریم. 

*همه چیز را از بستر قرآن نگاه کنیم
همچنین حجت‌الاسلام سیدمهدی تقوی، رییس سازمان فعالیت‌های قرآنی جهاد دانشگاهی با اشاره به اهمیت بازسازی اندیشه دینی گفت: ما تلاش می‌کنیم در این سازمان همه چیز را از بستر قرآن نگاه کنیم و تلاش می‌کنیم تا فرصت جدید ایجاد شود تا با محوریت قرآن به همه چیز نگاهی دوباره داشته باشیم و از این دیدگاه به علوم انسانی راه پیدا کنیم و قرآن را به همه عرصه‌های زندگی بیاوریم. 

*بی‌ارتباطی دست‌اندرکاران از مطالعات قرآنی در غرب
در ادامه مرتضی کریمی‌نیا، دانشجوی برگزیده بخش ویژه گروه‌ علوم قرآنی - نیز با اشاره به ضعف رشته مطالعات قرآنی در کشور گفت: ضعف این رشته بی‌ارتباطی و بی‌اطلاعی دست‌اندرکاران آن از مطالعات قرآنی در غرب است و من در کتابی که نوشته‌ام به کتاب‌شناسی مطالعات قرآنی در ۵۰۰ سال اخیر غرب پرداخته‌ام و تلاش کردم تا رویکردهای متفاوت این حوزه پیش روی محققان قرار بگیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار