بخشي از حواشي تشکيل زنجيره انساني پيرامون سايت هسته‌اي فردو را در گزارش زير بخوانيد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران؛ مراسم تشکیل زنجیره انسانی پیرامون سایت فردو که باشکوه هرچه تمام‌تر از سوی دانشجویان در حمایت حق مسلم برخورداری استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای برگزار شد، با حواشی همراه بود که بیان آن خالی از لطف نیست.

اصحاب رسانه راس ساعت 12 مقابل دانشگاه صنعتی شریف تجمع کردند تا به سوی سایت فردو حرکت کنند. کمي ناهماهنگي وجود داشت، اما شوق کاري بزرگ صبر و تحمل بچه‌هاي خبرنگار را افزايش داده بود.


دانشجويان در محل تفريحي ورزشي مهتاب مستقر شده و منتظر بودند که گروه خبري به آنان محلق شوند تا با هماهنگي بيشتري به سمت فرود حرکت کنند.

تيم خبري در طول مسير مشغول تدارک اوليه براي پوشش اخبار بودند و مانند هميشه چشم و گوش خود را براي ديدن ريزترين تحرکات تيز کرده بودند. اولين خبر که تحرک را در ميان اهل رسانه افزايش داد، حضور "علي‌اکبر صالحي" در مجتمع تفريحي ورزشي مهتاب بود.

برخي مسئولان زمان صرف ناهار را فرصتي غنيمت شمردند و با اکيپ خبري درباره اهميت پوشش اين اخبار گپ و گفتي داشتند، و پس از آن کارت‌هاي  خبرنگاران براي ورود به محدوده سايت فرود داده شد و حرکت به سوي سايت فرود رسميت پيدا کرد.

 اتوبوس‌های فراوانی مملو از دانشجویان به سمت سايت فردو در حرکت بود که حاکی از شور و نشاط انقلابی آنان برای دفاع از حقوق خود و استقلال کشورمان بود و یاد و خاطره دانشجویان انقلابی گذشته را زنده می‌کرد.


با رسيدن به مقصد، دانشجویان یک‌ به‌ یک از اتوبوس‌ها پیاده شده و با پلاکاردهایی که در دست داشتند، به سوی سایت فردو حرکت کردند.

یکی از دانشجویان دانشگاه قم با بیان اینکه ما با حرکت نمادین زنجیره انسانی پیام خود را به گوش جهان مي‌رسانيم، گفت: ما ظلم نمی‌پذیریم و زحماتی که مسئولان و مردم تا به حال در برابر تحریم‌ها به دوش کشیده‌اند و همچنین شهدایی که جان خود را در این راه نثار کرده‌اندرا فراموش نمی‌کنیم و تا آخر ایستاده‌ایم.

دانشجویان حرف دلشان را بر روي دست‌نوشته‌هايي عنوان کرده بودند و دست‌نوشته‌اي که بيشتر از همه نظر بيننده را به خود جلب مي‌کرد، نوشته‌اي با مضمون "همسنگران مصطفي" بود که يادآورد خون‌هايي بود که در راه به ثمر نشستن حقوق هسته‌اي ما بر زمين ريخته شده است.

یکی از دانشجویان پلاکاردی در دست داشت که نوشته بود؛ "فردو قلب ماست" و "ما تا آخر ایستاده ایم!" و در جایی دیگر پلاکاردی به چشم می‌خورد که پیام "انرژی هسته‌ای حاصل خون شهداست" را می‌رساند.


خبرنگاران از هر طیفی مشغول به تهیه خبر و گزارش بودند و گاهی نیز گپي با دانشجویان داشتند.

مراسم با قرائت آياتي چند از کلام‌الله مجيد رسميت يافت و پس از آن دانشجویان برای تشکیل زنجیره به اطراف سایت فردو هدایت شدند، و کم کم زنجيره انساني با هدف پاسداشت از ارزش‌هاي مردم شکل گرفت و زنجيره‌اي از جنس اعتقادو اعتبار تشکيل شد، درست مانند دانه‌هاي مقدس تسبيح.


یکی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: حمایت از سایت هسته‌ای فردو برای این است که ما پای حقوق هسته‌ای خود شهید دادیم و نمی‌گذاریم خون آن‌ها پایمال شود.



همان‌گونه که دست دانشجویان به دست یک‌دیگر گره خورده بود با هم شعارهای ضد استکباری و دفاع از حقوق مسلم هسته‌ای را سر می‌دادند.


جالب‌تر اینکه غیر از دانشجویان برخی از طلاب حوزه‌های علمیه نیز در این مراسم شرکت کرده بودند و دست خود را در دست دانشجویان می‌فشردند تا با آن‌ها پیام حمایت از تیم مذاکره کننده هسته‌ای را به گوش جهانیان برسانند.



قبل از اجرای مراسم به خبرنگارها اطلاع داده بودند که رئیس سازمان انرژی هسته‌ای در این زنجیره سخنرانی خواهد کرد که گویا به دلیل مشغله‌های زیاد وی در آستانه مذاکرات 5+1، تغییر در برنامه ایجاد شده و سخنرانی صالحی لغو شد.

خبرنگاران در حال تهیه گزارش و مصاحبه با دانشجویان بودند که خبر ورود "علی‌اکبر صالحی" به سايت هسته‌اي به گوش‌شان رسید و سراسيمه براي گرفتن مصاحبه به در سايت فرود رساندند تا مصاحبه‌اي با رئيس سازمان انرژي اتمي داشته باشند.


برخي چهره‌های برجسته سیاسی نمایندگان مجلس و کارشناسان مسائل سیاسی در ميان دانشجويان به چشم مي‌خوردند که نشان از اهميت تشکيل حقله دانشجويي به دور سايت هسته‌اي فردو و همنوايي مسئولان با اين حرکت دانشجويي داشت.

یکی از دانشجویان دانشگاه قم با بیان اینکه ما در حفظ راه امام حسین (ع) تا پای جان ایستاده‌ایم، اظهار داشت: ما در حلقه زنجیره انسانی شرکت کردیم تا آمریکا بداند اگر بخواهد به فردو وارد شود باید از روی اجساد ما عبور کنند.



یکی دیگر از دانشجویان که از دانشگاه پردیس فارابی دانشگاه تهران در زنجیره شرکت داشت، گفت: ما به فردو آمده‌ایم تا به جهان بگوییم که برای همیشه پشت ملت خود ایستاده‌ایم و هیچ‌گاه از حق خود کوتاه نمی‌آییم.

پس از تشکیل زنجیره پیرامون فردو دانشجویان جلوی سایت تجمع کردند تا "مهدی زینال‌لو"دبیر کمیته دانشجویی حفظ و توسعه دستاوردهای هسته‌ای ایران، بیانیه‌ای را درباره مواضع دانشجویان در تشکیل این زنجیره قرائت کند.



مراسم با به آتش کشيدن پرچم رژيم غاصب صهيونيستي و قرائت بیانیه دانشجويان پایان يافت.




پس از پایان مراسم مسئولان فرم‌هایی را در اختیار دانشجویان قرار دادند تا هر کدام از آن‌ها که می‌توانند در مسائل هسته‌ای راهکاری را ارائه دهند ثبت نام کرده و همچون شهدای هسته‌ای در پاسداری از حقوق کشورمان گام بردارند.



دانشجویان که از اقدام خود در حمایت از حق مسلم استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای و همچنین انگیزه دادن به تیم مذاکره کننده 5+1 خشنود بودند؛ در کنار یکدیگر ایستاده و با پلاکاردهای خود با افتخار عکس یادگاری می‌گرفتند تا حماسه‌ای که آفریدند نه تنها در خاطرشان بلکه در قاب عکس‌هايشان نیز به یادگار بماند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار