محمد حسننژاد نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بيان اينكه دولت نهایت حمایت خود را از صنعت خودروسازی کشور انجام داده است، اظهار داشت: دولت وظیفه دارد در بروکراسیها و حمایت از مالکیت معنوی به خودروسازان کمک کند و اقدام به اعطای وامهای کم بهره و بلاعوض نماید.
وی به ممنوعیت ورود خودروهای لوکس به کشور اشاره کرد و گفت: برای اینکه صنعت خودروی کشور خودکفا شود دولت سالها در را برای وود خودروهای خارجی بست تا شاید صنعت خودروی کشور به صورت واقعی ملی شود.
حسننژاد ادامه داد: حمایت بیش از این دیگر تبدیل به ظلمی در حق مردم میشود و ناصحیح است.
عضو کمسیون اقتصادی مجلس به "ایرانخودرو" و "سایپا" اشاره کرد و افزود: این دو خودروساز از آییننامه تعهدات کلان مستثنا شدهاند و خارج از شمول وام بانک دریافت میکنند. بنابراین هرگونه حمایتی را دولت از خودروسازان انجام داده ولی متاسفانه تاکنون به طور واقعی "خودروی ملی" تولید نشده است.
حسننژاد با اشاره به ساخت "پلتفرم ملی" تصریح کرد: اگر قرار باشد همچون روال سابق در ظاهر خودروی خارجی یک تغیر جزیی وارد کنیم و سپس به نام "خودروی ملی" اقدام به عرضه آن نماییم نیازی به افزایش حمایت نیست.
وی اظهار داشت: اما اگر این مسئله حقیقت داشته باشد و ما واقعا در پی تولید خودروی ملی هستیم، دولت میتواند در قالب شرکت ایدرو(سازمان گسترش و نوسازی صنایع و معادن)اقدام به حمایت از خودروسازی کند.
انتهای پیام/
اخه ما که دادمان همین است
تا حالا کجا بودی شما
چند تا مثل این آقا آدم منطقی پیدا بشه وضعیت خودرو درست میشه
آخه پراید قیمتش 19میلیونه!!!؟؟؟
من که میگم بیشتر از 8 یا 9 تومن اگه به پراید پول بدی به خودت و همه ظلم کردی