در دنیای امروزی بیش از نیمی از انسان ها دچار "استرس" ،اضطراب های عصبی هستند که پیشرفت آن منجر به بروز بیماری های مختلفی در بدن می شود.

محمد رضا معتمد متخصص مغز و اعصاب استادیار دانشگاه علوم پزشکی ایران و رئیس کمیته علمی انجمن ام اس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: ماده ای به نام آدرنالین در زمان ترس، هیجان، استرس و... ترشح می شود و باعث افزایش فشار خون ،ضربان قلب و خون رسانی بعضی از قسمت های بدن می شود.

وی در ادامه گفت: هورمون آدرنالین خون رسانی به مراکز حیاتی بدن را بیشتر می کند و با کم کردن خون رسانی به مراکز کم اهمیت باعث می شوند تا ارگان های حساس خون بیشتری در دسترس داشته باشند و کارآیی آنها افزایش پیدا کند.

دکتر معتمد همچنین اظهار داشت: در افرادی که بیماری قلبی داشته باشند افزایش استرس به علت اینکه باعث افزایش کار آرایی قلب می‌شود ممکن است باعث سکته‌های قلبی و یا عوارض قلبی شدید شود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران در خصوص چگونگی انتشار این هورمون تشریح کرد: هورمون آدرنالین از غدد فوق کلیوی ترشح شد باعث انتشار علائم و عوارض بیان شده می شود.

رئیس کمیته انجمن ام اس همچنین افزود: زمانی که افراد در معرض استرس قرار می گیرند برای اینکه فرد با آن شرایط تطابق پیدا کند این هورمون در بدن ترشح می شود و اگر در خیلی از اوقات اگر ترشح نشود فرد با مشکل مواجه می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این امر نیز مانند هر پدیده دیگری ممکن است عوارض خاص خود را داشته باشد که نباید جلوی آن را گرفت.


انتهای پیام/

برچسب ها: استرس ، ترشح ، ترس ، حیاتی ، سکته ، قلبی ، انجمن ، خون ، ضربان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار