یک روانشناس گفت: فوبیا ترسی است که علت آن نامشخص و غیرمنطقی است و فعالیت اجتماعی خود را دچار اختلال کرده و در نهایت سبک کاهش پیشرفت اجتماعی فرد می‌شود.

 ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت:  فوبیا به صورت ترس مداوم و غیر منطقی نسبت به یک موقعیت مثلا قرار گرفتن در موقعیت‌های اجتماعی نظیر سخنرانی عمومی و کنفرانس بروز می‌کند و اکثر افراد دچار فوبیا ترس خود را نابجا نسبت به موقعیت اجتماعی می‌شناسند.
 
وی افزود: شخص دچار فوبیا به غیر منطقی بودن آن متوجه است لکن نمی‌تواند خود را از شر آن خلاص کند.
 
ابراهیمی ادامه داد: یکی از انواع فوبیا جمع هراسی و اجتماع هراسی است که فرد ترس از قرار گرفتن در موقعیت‌های اجتماعی نظیر سخنرانی عمومی  را دارد و فرد هنگام مواجه با چنین موقعیت‌هایی دچار علایم اضطرابی مانند تپش قلب، لرزش، تعریق و افکار منفی می‌شود.
 
ابراهیمی درخصوص علل این اختلال افزود: علل واقعی این اختلال ناشناخته است و علل احتمالی آن ریشه در تجربه ترس اولیه در فرد دارد. 

ابراهیمی ادامه داد: فوبیا فراتر از خجالتی بودن است، فردی با هراس اجتماعی خجالتی نیست، آن شخص احساس اضطراب شدید و ترس در مورد اینکه در یک موقعیت اجتماعی حاضر شود را دارد و همیشه نگارن است که چطور در نظر دیگران جلوه می‌کند.
 
ابراهیمی افزود: این هراس اگر درمان نشود موجب ترس از اجتماع و اغلب سعی برای اجتناب از تماس‌های اجتماعی شود و می‌تواند تأثیر منفی عمده‌ای بر روابط فرد بگذارد. 

ابراهیمی خاطر نشان کرد: فوبی را می‌توان با مراقبت‌های خود از بین برد و اقدامی مانند پیش‌برد افکار منفی به سمت افکار مثبت و واقع گرایانه موثر خواهد بود.
 
انتهای پیام/  
 

برچسب ها: کنفرانس ، فوبیا ، ترس ، اختلال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار