کفیر معروفترین شیر تخمیری اسیدی الکلی است که با هزاران خاصیت معجزه‌گری برای بدن انسان مفید است.

دکتر حسن ملاوردی متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: کفیر یک نوع ماست نوشیدنی است که اولین تولیدکنندگان‌‌ آن چوپانان فققازی بودند که توانستند این نوشیدنی را از دانه‌های کفیر تهیه کنند.

وی افزود: این نوشیدنی تخمیری از مجموعه‌ای از باکتری‌های زنده و مفید برای بدن تشکیل شده است وجود این باکتری‌ها باعث سودمندی کفیر برای سیستم ایمنی و گوارش است و به این باکتری‌ها پروبیوتیک اطلاق می‌شود و همچنین مخمر های موجود در آن قادر به ساخت اسید فولیک بوده که کوآنزیم یک سری واکنش‌های حیاتی جهت رشد سلول‌ها است. این محصول معجزه آسا در پیشگیری و درمان بیماری‌ها بسیار مفید است.

وی در ادامه افزود: از خواص درمانی کفیر می‌توان به درمان آلرژی‌ها، درمان اسهال و ضد عفونی‌کننده محیط روده، درمان بیماری‌های گوارشی، درمان فشارخون جلوگیری از بیماری پوکی استخوان، درمان بیماری عدم تحمل لاکتوز در کسانی که نمی‌توانند شیر بخورند و همچنین افزایش حرکات دودی روده و درمان یبوست می‌توان  اشاره کرد.

وی گفت: مقاوم کردن سیستم ایمنی بدن در مقابل بیماری‌زا و ممانعت از نفخ روده‌ای هضم، راحت‌تر شیر و جذب بهتر مواد مغذی موجود در آن گوشه‌ای از فواید کفیر است./

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار