رییس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد گفت: برای نخستین بار 5/17 تن سیب درختی پاییز امسال از این استان به ترکمنستان صادر شد.

سید یعقوب موسوی در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج ارزش ریالی این محموله سیب صادراتی را 875 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: صادرات محصولات باغی و زراعی این استان می تواند سالانه میلیارد ریال درآمد ارزی برای کشور داشته باشد.

مدیرکل جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد با دعوت از تجار و بازرگانان برای بازاریابی محصولات باغی و زراعی استان برای صادرات گفت: امسال بیش از 80 هزار تن سیب از باغات این استان برداشت شد.

موسوی بیان کرد: صادرات محصولات باغی از جمله سیب درختی به لحاظ کیفیت این محصول می تواند فعالیت تولیدی در این بخش اقتصادی را دوچندان کند.

وی گفت: سیب تولیدی این استان در مناطق کاکان، تنگ سرخ ،سپیدار،آب سپا و دشت روم برای صادرات از ارزش و کیفیت بالایی برخوردار است که صادرات نخستین محموله سیب این منطقه بیانگر این ظرفیت اقتصادی و صادراتی برای استان است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد فراهم کردن زیرساخت های صادراتی و بسته بندی محصولات باغی و خشکبار این استان رابرای صادرات مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: تلاش می شود ارقام گردو، عسل و سایر خشکبار این استان به کشورهای اروپایی و حاشیه خلیج فارس صادر شود.

در کهگیلویه وبویراحمد سالانه بیش از 40 هزار هکتار باغ 180 هزار تن محصلات باغی تولید می کند./ز

برچسب ها: سیب ، درختی ، صادر ، ترکمنستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.