راه اندازی کارگاه های حرفه آموزی برای زنان سامانسرای لویزان

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از راه‌اندازی کارگاه‌های حرفه‌آموزی برای زنان سامانسرای لویزان خبرداد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران از سازمان رفاه،خدمات و مشارکتهای اجتماعی شهرداری تهران،حسین زارع صفت با اعلام این خبر اظهار کرد: از حدود20روز پیش تاکنون، 14مددجوی سامانسرای لویزان ،در حال آموزش هنر «حکاکی روی چرم »هستند.
 
 وی افزود:البته شاید برای خیلی‌ها فعالیت این گروه از زنان که غالبا در زمره زنان کارتن خواب و یا متکدی قرار داشتند عجیب باشد اما باید به صراحت اعلام کنم که خوشبختانه به دلیل استقبال این مددجویان از فعالیت‌های حرفه‌اموزی،میزان زمان فعالیت آنها از 2ساعت در روز به7ساعت افزایش یافته است.
 
 مدیرعامل سازمان رفاه،خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران همچنین با اشاره به صنعت راه‌اندازی شده در کارگاه‌های آموزشی یادآور شد: انتخاب هنر و صنعتی که زمینه‌ساز خلاقیت بیشتر برای این زنان و تقویت کننده قدرت پرورش این خلاقیت باشد از اولویت‌های ما برای راه‌اندازی اولین کارگاه «حکاکی روی چرم» بود ؛ دلایلی که سبب شد تا شرایط راه‌اندازی کارگاه‌های سفال، آیینه‌کاری و همچنین کار با سنگ‌های گرانبها هم در سایر طبقات ساختمان«کار»مهیا شود.
 
زارع صفت با تقدیر از  مشارکت کارآفرینان خیر و نیکوکار در ارایه خدمات حرفه‌آموزی به زنان مددجو هم اظهار کرد: در حقیقت راه‌اندازی این فضای کاری به صورت ضرب‌الاجل تنها با همکاری کارآفرینان نیکوکار و تجهیز مرکز و تامین مواد اولیه از سوی آنها امکان پذیر بود که خوشبختانه این مهم به خوبی انجام شد.
 
وی تصریح کرد: البته باید به این نکته نیز توجه کرد که فقط دغدغه توانمندسازی، حرفه‌آموزی و سپس ایجاد اشتغال برای این زنان مطرح نیست، بلکه این مرکز در حقیقت فضایی ایجاد کرده است تا در کنار فعالیت‌های مددکاری و روانشناسی، پروسه کاردرمانی و بازتوانی مددجویان هم رقم بخورد.
 
 زارع صفت ادامه داد: چشم انداز ما این است که در صورت تمایل، مددجویان بعد از ترخیص با این مرکز ارتباط داشته باشند، یا حتی با تشکیل تعاونی‌های کارآفرینی وهمچنین استفاده از تسهیلات خوداشتغالی سازمان فنی و حرفه‌ای به تولید، عرضه و در نهایت درآمد پایدار سوق داده شوند.
برچسب ها: کارگاه ، زنان ، لویزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
Sara
۱۶:۲۵ ۰۴ آذر ۱۳۹۲
لالالالالالاخوش حال شدیم
آخرین اخبار