معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از تولید یک میلیون و 300 هزار عدد ریز غده بذر سیب زمینی مینی تیوبر در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل ؛خلیل نیک شاد افزود: تعداد سه واحد تولید ریزغده سیب زمینی (مینی تیوبر) در استان فعالیت دارد.

وی بیان کرد: هم اکنون حاصل سیب زمینی بذری استان از سال های گذشته 42 هزار تن بذر گواهی شده است.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان با تاکید بر پرهیز از واردات سیب زمینی از سایر استان های کشور به استان اردبیل گفت: به دلیل وجود عوامل خسارت زای خاص در سیب زمینی های سایر استان ها واردات سیب زمینی از سایر استان ها توصیه نمی شود.

نیک شاد افزود: سیب زمینی کاران استان برای حفظ سلامت و بهداشت خاک و تضمین سلامت سیب زمینی تولیدی داخل استان از حمل و نقل و جابجایی سیب زمینی بدون شناسه و گواهی به استان خودداری کنند.

وی با اشاره به اجرای طرح مدیریت تلفیقی آفات و امراض در دشت اردبیل گفت: امسال برای بار دوم از محل اجرای این طرح 2 هزار و 500 تن محصول پاک سیب زمینی تولید و برای مقادیری از این تولیدات شناسه و استاندارد تشویقی صادر شد.

وی به تولید 760 هزار تنی سیب زمینی در سال زراعی جاری اشاره کرد و گفت: در سال زراعی گذشته میزان 810 هزارتن سیب زمینی در استان اردبیل برداشت شده بودب/.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، تولید ، ریز ، غده ، بذر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.