نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای حق مسلم ملت ایران است گفت: در مذاکرات ژنو منویات رهبری و عزت ایران لحاظ شده است.

حسین نیازآذری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری افزود تیم مذاکره‌کننده ایران همواره بر حفظ جایگاه نظام و پیروی از منویات رهبری توجه داشته است.

وی با اشاره به اینکه کشورهای مذاکره‌کننده از این مذاکره به نفع خود برداشت می‌کنند، افزود: رئیس جمهور در نامه‌ای به مقام معظم رهبری مواضع تیم مذاکره کننده را تشریح کرده و مقام رهبری بر مفاد این نامه مهر تائید زدند.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی بیان داشت: مجلس باید عین نامه رئیس‌ جمهور به مقام معظم رهبری را رویت کند تا مواضع اتخاذ شده را مورد حمایت قرار دهد.

نیازآذری با اشاره به اینکه عزت ملت ایران در سایه پیروی از مقام معظم رهبری، حفظ و ادامه آرمان‌های شهدا است، تصریح کرد: استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای حق مسلم ملت ایران است و تا آخرین نفس از این حق دفاع می‌کنیم.

وی درباره سخنان جان کری مبنی بر اینکه در توافق تیم مذاکره‌کننده امنیت رژیم صهیونیستی مدنظر قرار گرفته ادامه داد: آمریکا خود را بدهکار اسرائیل می‌داند و همواره درصدد است نظر مساعد این کشور را جلب کند اما نگاه امام، رهبر و ملت نسبت به رژیم صهیونیستی این است این کشور غاصب و منفور جهان اسلام است.

نیازآذری اذعان داشت: همواره ملت ایران اهل گفت‌وگو، مذاکره و تعامل بوده و معتقد است در سایه گفتمان درست، مواضع و حقوق کشورها رعایت می‌شود.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سئوال که توافق در مذاکرات ژنو چقدر در بهبود وضعیت اقتصادی کشور تاثیرگذار است، متذکر شد: کشور ما باید با توجه به تولید و تقویت اقتصاد داخلی بحران و مشکلات اقتصادی موجود را رفع کند، اما مذاکره‌کنندگان با پایبندی به مفاد مذاکره زمینه رفع تحریم‌ها را فراهم کنند./

برچسب ها: مذاکره ، ژنو ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.