معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی از تصویب سند عملیاتی مدیریت بحران حرم مطهر در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، محمدحسن واحدی در جلسه ی کارگروه کاری نمایندگان آستان قدس رضوی با بیان اینکه این سند توسط آستان قدس رضوی تدوین شده است، گفت: در جلسه ی آینده ی ستاد مدیریت بحران استان جزییات مطروحه در سند مورد بررسی و درصورت موافقت اعضا به تصویب خواهد رسید.

وی با توجه به لزوم رعایت ملاحظات مدیریت بحران در حرم مطهر رضوی و انجام اقدامات لازم در اسرع وقت در موارد ضروری اظهار داشت: در همین راستا در سند مذکور زمینه ی استقرار دستگاه های اجرایی خدمات رسان همچون اورژانس، هلال احمر، آتش نشانی و غيره در نزدیک ترین فاصله به حرم مطهر منظور شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی با تاکید بر وجود شناسایی تهدیدها، مخاطرات و تعیین میزان آسیب پذیری در طرح مدیریت بحران حرم مطهر افزود: بایستی در این طرح اصول اولیه مربوط به تخلیه و اسکان اضطراری و همچنین مسایل مربوط به امداد و نجات به طور کامل گنجانده شود.

واحدی در ادامه جلسه به بررسی اقدامات صورت گرفته جهت اعمال نظرات آستان قدس براي حفظ حقوق مكتسبه ي واقفين در طرح جامع شهر مشهد پرداخت و تصریح کرد: نظرات کارشناسی آستان قدس جمع بندي و به مشاور مربوطه و راه و شهرسازي ابلاغ شده است.

وی در پایان این جلسه به بررسی گزارش عملکرد دفاتر ستادی حوزه ی امور عمرانی استانداری در رابطه با اقدامات مشترک با آستان قدس پرداخت و ابراز امیدواری کرد: با حضور فعال تر نمایندگان آستان قدس در کارگروه های امور زیربنایی و گردشگری استان زمینه همکاری بیشتر در راستای توسعه ی عمرانی استان فراهم شود./

برچسب ها: تصویب ، سند ، بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.