عضو حزب مردم‌سالاری گفت: در این چند سال اخیر اقتصاد گروگان سیاست‌خارجی بوده اما پس از پیروزی در مذاکرات می‌توانیم علاوه بر بهبود روابط بین‌المللی در زمینه اقتصادی گام‌های مثبت برداریم و تنگناهایی که در عرصه سیاسی و اقتصادی کشور ایجاد شده را با اتخاذ تدابیر صحیح مرتفع و درجهت توسعه‌ای سازنده حرکت کنیم.

"داریوش قنبری" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، درباره موفقیت تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در مذاکرات ژنو و دستاوردهای مثبت آن برای کشور اظهار داشت: موفقیت در مذاکرات پیروزی بسیار خوبی به لحاظ دیپلماتیک برای ما بود چراکه خطر تهدیدات اقتصادی، سیاسی و نظامی دشمن از ما بدین طریق دفع شد.

وی با بیان اینکه فضای تهدید‌آمیز علیه کشورمان در عرصه روابط بین‌الملل بهبود و به سمت و سوی فضای سیاسی تغییر یافته است، تصریح کرد: لاشخورهایی که در منطقه منتظر تضعیف جمهوری اسلامی ایران از ناحیه تحریم‌ها و حتی اقدام جنگی از سوی غرب علیه کشورمان بودند، نقشه‌هایشان نقش برآب شد.

این فعال سیاسی ادامه داد: پیروزی هسته‌ای کشور مقدمه خوبی برای کسب دستاوردهای بزرگ‌ و قابل قبول‌تر است و باید از این مقدمه در جهت بهبود مناسبات خود در عرصه بین‌المللی نهایت استفاده را کرد.

عضو حزب مردم‌سالاری بیان داشت: نگرانی رقبا و دشمنان جمهوری اسلامی ایران تقویت و بهبود مناسبات بین‌المللی ایران با دیگر متغیرها در نظام بین‌الملل است چراکه این امر علاوه بر تقویت اقتدار و قدرت جمهوری اسلامی، زمینه‌های تضعیف هرچه بیشتر کشورهای همسایه را به دنبال دارد.

قنبری به مشکلات اقتصادی کشور اشاره و تصریح کرد: در این چند سال اخیر اقتصاد گروگان سیاست‌خارجی بوده اما پس از پیروزی مذاکرات می‌توانیم علاوه بر بهبود روابط بین‌المللی در زمینه اقتصادی گام‌های مثبت برداریم و تنگناهایی که در عرصه سیاسی و اقتصادی کشور ایجاد شده را با اتخاذ تدابیر صحیح مرتفع و درجهت توسعه‌ای سازنده حرکت کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار