مسئولان دوگانه کارگروه حل بحران کاغذ شکل گرفته در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام اسامی وارد کنندگان کاغذ به داخل کشور را از تعهدات کارگروه مذکور نمی دانند.

علی اسماعیلی، معاون اسبق معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را متولی مستقیم واردات کاغذ به کشور ندانست و گفت: راه اصلی حل معضل و بحران کاغذ کشور، حمایت از تولید داخلی و افزایش ظرفیت های آن است.

به گفته اسماعیلی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ناشران به تنهایی مصرف کننده کاغذ هستند و کارگروه رسیدگی به بحران کاغذ شکل گرفته در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم فقط هماهنگ کننده فعالیت متولیان این حوزه بوده است.

معاون اسبق معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: حمایت از تولیدات داخلی، وابستگی ما به کشورهای دیگر را کم می‌کند.

همچنین همایون امیر زاده، مسئول و سرپرست در حال حاضر کارگروه حل معضل و بحران کاغذ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه واردکنندگان کاغذ ارتباطی با معاونت فرهنگی وزارت مذکور ندارند، گفت: البته ما باید بتوانیم برای حل بحران کاغذ وارد کنندگان این محصول اولیه صنعت نشر را به طور کامل رصد و شناسایی کنیم و این امر محقق نمی‌شود مگر اینکه در یک نگاه تعاملی میان دو وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی و صنعت،‌معدن و تجارت شکل بگیرد.

گفتنی است، که پیش از این اتحادیه کاغذ و مقوای تهران به کرات درخواست خود مبنی بر اعلام اسامی واردکنندگان متفرقه کاغذ را مطرح کرده و خواهان رسیدگی مقامات و مسئولان به این مهم شده است.

انتهای پیام/ص

برچسب ها: ک ، م ، ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.