ئيس دانشگاه آزاد اسلامي در نشست هيات رييسه دانشگاه آزاد اسلامي با بيان اينکه‌ نگاه ما در عزل و نصب مديران به هيچ وجه سياسي نيست، گفت: تنها ملاك در تحول مديريتي، احراز شرايط مصوب شوراي‌ عالي انقلاب فرهنگي است.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، حميد ميرزاده رئيس دانشگاه آزاد اسلامي در نشست هيات رييسه دانشگاه آزاد اسلامي كه در دفتر رياست دانشگاه برگزار شد، با اشاره به تغييرات و تحولات اخير در سطح معاونان و مديران سازمان مركزي دانشگاه، تنها ملاك اين تغييرات را، انطباق شرايط افراد با شايستگي‌هاي الزامي در مصوبات شوراي‌ عالي انقلاب فرهنگي دانست و افزود: از اين رو ممكن است فردي از نظر ويژگي‌هاي شخصي بسيار شايسته بوده، ولي فاقد شرايط مورد نظر شوراي عالي انقلاب فرهنگي باشد، لذا ما ملزم به اجراي قوانين هستيم.

ميرزاده افزود: نگاه ما در عزل و نصب مديران به هيچ وجه سياسي نيست و اگر مديران منصوب واجد شرايط مذكور باشند مديريت ايشان ادامه خواهد يافت.

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي با تاكيد بر نقش برجسته و بي‌بديل دانشگاه آزاد اسلامي در عرصه آموزش عالي كشور، تصريح كرد: با همكاري شوراي عالي انقلاب فرهنگي، هيات امناي دانشگاه، مجلس شوراي اسلامي و همت مديران دانشگاه، بايد دانشگاه آزاد اسلامي را از نظر حقوقي به جايگاهي كه شايسته آن است برسانيم.

ميرزاده از معاونان دانشگاه خواست تا با افزايش جاذبه هاي دانشگاه آزاد، داوطلبان بيشتري را پذيرش كنند. وي اين كار را نيازمند تشكيل يك اتاق فكر از صاحب‌نظران دانست تا راه‌كارهاي جذب دانشجو و استاد را بررسي و اعلام نمايند.

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي با اشاره به ساخت بيمارستان فرهيختگان در دانشگاه آزاد اسلامي، وعده داد؛ اين بيمارستان به يكي از بيمارستان‌هاي نمونه كشور تبديل شود..

وي افزود: با برنامه‌اي كه دكتر لاريجاني در حوزه علوم پزشكي ارايه كرده و همچنين جذب نيروهاي كيفي و برجسته به آينده حوزه علوم پزشكي دانشگاه آزاد اسلامي بسيار اميدوارم.

در اين نشست باقر لاريجاني، قائم مقام رئيس دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه علوم پزشکی با تشريح برنامه‌هاي تدوين شده براي حوزه علوم پزشكي دانشگاه آزاد اسلامي، ارتقاي سطح كيفي آموزش هاي حوزه پزشكي، گسترش همكاري‌هاي بين‌المللي و تعامل با دانشگاه‌هاي كشور جذب اساتيد برجسته و نيروهاي كيفي در حوزه آموزش، توسعه پژوهشگاه‌ها و مراكز رشد، سرمايه‌گذاري در حوزه پژوهش‌هاي سلامت، راه‌اندازي سامانه شعاع براي پايش عملكرد اعضاي هيات علمي و سامانه پژوهش‌يار به منظور پايش فعاليت‌هاي پژوهشي و افزايش توليد مقاله‌هاي علمي را از مهم‌ترين اقدامات در دست انجام اين معاونت دانست.

سپس ميرزاده با تاكيد بر سرمايه گذاري در حوزه سلامت، توسعه اماكن و تجهيزات ورزشي به منظور گسترش ورزش همگاني و قهرماني را از اولويت هاي برنامه هاي خود برشمرد و اظهار داشت: در نظر داريم در صورت تصويب هيات امناي دانشگاه با استفاده از منابع درآمدي غير ازشهريه و ازطريق تبديل به احسن ساختمان‌هاي مازاد دانشگاه، يك مجموعه ورزشي بزرگ و مدرن و در سطح بين‌المللي به منظور توسعه ورزش در دانشگاه آزاد اسلامي و كشور بنا كنيم. وي يكي ديگر از اهداف ساخت اين مجموعه را ارتقاء شاخص‌هاي سلامت در جامعه دانست. رئيس دانشگاه آزاد اسلامي، معاون عمراني دانشگاه را موظف به تهيه طرح اين مجموعه براي تقديم به هيات امناء نمود.

ميرزاده با يادآوري اينكه، اكثريت غالب دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي، جوانان هستند، اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامي بدون هيچ چشمداشت مادي و اقتصادي و تنها با هدف خدمت و اداي دين به فرزندان اين مرز و بوم و كمك به سلامت جامعه، به دنبال گسترش فضاها و امكانات ورزشي در سراسر كشور است.

همچنين محمد دادگان معاون ورزشي دانشگاه آزاد اسلامي نيز به تبيين برنامه‌هاي اين معاونت پرداخت. وي، تدوين و تصويب ساختار جديد معاونت ورزشي، شناسايي و فراخوان نيروهاي كارآمد در حوزه اجرايي و مديريت ورزشي، دريافت مجوز پژوهشكده تربيت بدني، راه‌اندازي انجمن‌هاي ورزشي، گسترش آموزش‌هاي تخصصي، الگوسازي براي ورزش قهرماني، استعداديابي در رشته‌هاي فراگير، تاسيس مدارس تخصصي ورزشي، گسترش ورزش همگاني، تصويب سرانه ورزشي دانشجويان و گسترش فضاها و امكانات ورزشي را از اهم برنامه‌هاي آينده اين معاونت برشمرد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار