دبیر اتحادیه امت واحده اسلامی با بیان اینکه تروریست‌های وهابی می‌خواهند اسلام انقلابی را با چهره افراط‌گرایانه به جهان معرفی کنند، گفت: وهابیون می‌خواهند به واسطه اقدامات غلط خود، نظر دنیا را نسبت به اسلام سیاسی به گونه‌ای که اسلام دین فردی است نه اجتماعی منفی کنند.

"سلیم غفوری" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه جهاد نکاح هیچ‌گونه مبنا و ریشه فقهی در احکام اهل سنت و شیعه ندارد، اظهار داشت: آنچه به عنوان افراط‌گرایی در گروه‌های وهابی می‌شناسیم، تلاش ‌آن‌ها برای اشاعه چهره ناپسندی از اسلام در جهان بوده که این امر متعلق به امروز نیست.
 
وی با بیان اینکه تروریست‌های وهابی می‌خواهند اسلام انقلابی را با چهره افراط‌گرایانه به جهان معرفی کنند، افزود: وهابیون می‌خواهند به واسطه اقدامات غلط خود، نظر دنیا را نسبت به اسلام سیاسی به گونه‌ای که اسلام دین فردی بوده نه اجتماعی منفی کنند.   
 
دبیر اتحادیه امت واحده اسلامی تصریح کرد: در سال‌های گذشته نمونه‌های اسلام‌زدگی را در عراق و افغانستان به کرات مشاهده کردیم و امروز در سوریه با وجهه جدیدتر و منفورتر با عنوان جهاد نکاح شاهد آن هستیم.
 
غفوری با تأکید بر اینکه تمامی علمای اهل سنت از اساس با مسأله جهاد نکاح مخالف هستند و آن را جایز نمی‌دانند، ابراز داشت: گسترش تبلیغی جهاد نکاح در رسانه‌ها که آمار صحیحی از این مسأله در سوریه نمی‌دهند این امر را  با شک و شبهه همراه کرده، چراکه جهاد نکاح در بین گروه‌های محدودی به وقوع می‌پیوندد.
 
وی با تأکید بر اینکه رسانه‌های سکولار غربی و ضد دین به مسأله ترویج جهاد نکاح در سوریه می‌پردازند، اظهار داشت: رسانه‌های سکولار غربی با نمایش موارد بسیار اندک و بزرگ‌نمایی جهاد نکاح در سوریه می‌خواهند به هدف خود که نشان دادن چهره کریه از اسلام است دست یافته و اسلام را مورد هجمه قرار دهند که بگویند اسلام دین حکومت‌داری نیست.
 
دبیر اتحادیه امت واحده اسلامی با تأکید بر اینکه بزرگ‌نمایی فتواهای افراطی در رسانه‌های سکولار برگرفته از عملیات سازمان‌یافته است، عنوان کرد: رسانه‌های ضد دینی تلاش دارند با مطرح کردن فتوا از کسانی که به هیچ وجه شأن صدور فتوا حتی در بین اهل سنت نداشته و سواد دینی و علمی ندارند اصل اسلام سیاسی را زیر سؤال ببرند.  
 
غفوری با بیان اینکه باید در دو جنبه و راهکار به مبارزه با اسلام‌زدگی پرداخت، اظهار داشت: گفتگوی علمای اهل سنت و شیعه در مجامع برای شفاف‌سازی اذهان مبنی بر اینکه جهاد نکاح در فقه و احکام اسلام جایگاهی ندارد از مهم‌ترین اقدام برای مبارزه با اسلام‌زدگی است چراکه علمای شیعه و اهل سنت به واقع صاحب فتوا هستند.
 
وی با تأکید بر اینکه باید با کار تبلیغی رسانه‌ای منسجم حساب گروه‌های وهابی را از اسلام جدا کنیم، تصریح کرد: متأسفانه نتوانستیم راجع به چهره واقعی وهابیت و ارتباط آن‌ها با انگلیسی‌ها و همچنین ظهور و بروز وهابیت در جهان اسلام کار صحیحی انجام دهیم و همین موجب شده که جامعه غربی نتوانند تفکیک درستی بین وهابیت و مسلمانان قائل شوند.
 
دبیر اتحادیه امت واحده اسلامی خاطرنشان کرد: اگر طی دو قرن گذشته ارتباطات وهابیت و ظهور و بروز آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دادیم، اکنون چنین افراط‌گری‌هایی با عنوان اسلام در جریان نبود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار