با رد امضای توافقنامه امنیتی میان واشنگتن و کابل از سوی حامد کرزای، کاخ سفید اعلام کرد که آمریکا ممکن است تمام نیروهای نظامی خود را از مناطق ناامن در این کشور خارج کند. همان کاری که پیش از این در عراق انجام داده بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز ، رئیس جمهوری افغانستان روز دوشنبه در دیدار با سوزان رایس مشاور امنیت ملی آمریکا که به کابل سفر کرده است گفت: ارتش آمریکا باید فورا حمله به منازل مسکونی افغانها را متوقف کند و قبل از امضای توافقنامه امنیتی تعهداتش به مذاکرات صلح را عملی کند.

کاخ سفید در واکنش به اظهارات کرزای گفت که کرزای در دیدار با رایس شرایط جدیدی تعیین کرده است و این نشان می‌دهد که او آماده امضای توافقنامه نیست.

در اطلاعیه دفتر ریاست جمهوری افغانستان آمده است که حامد کرزی در ملاقات با رایس، ضمن تأکید بر موضع پیشین افغانستان، قطع کامل عملیات نظامیان خارجی در منازل مسکونی، آغاز صادقانه‎ روند صلح و برگزاری انتخابات شفاف در زمان معین را از جمله شرایط اصلی امضای پیمان امنیتی ذکر کرده است.

رئیس جمهور افغانستان اجرایی شدن این شرایط را از تعهدات آمریکا برای امنیت مردم افغانستان یاد کرده است.

در بیانیه کاخ سفید به نقل از سوزان رایس آمده است که بدون امضای پیمان امنیتی، آمریکا مجبور است زودتر از پایان سال 2014 همه نیروهای نظامی خود را از افغانستان خارج کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار