عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در آستانه ارائه گزارش 100 روزه رئیس‌جمهور به ارائه گزارشی از عملکرد دولت یازدهم از ابتدای شروع فعالیت تا امروز پرداخت.

"عوض حیدرپور" عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران در آستانه 100 روزه شدن عمر دولت تدبیر و امید، و ارائه گزارشی از عملکرد کابینه یازدهم، اظهارداشت: 100 روز یک دوره کافی نیست که ما بتوانیم درباره عملکرد دولت یازدهم اظهارنظر کنیم.
 
وی افزود:  ولی می‌توانیم بگوییم که دکتر روحانی یک ریل‌گذاری انجام داده و گزارش ارائه شده از سوی رئیس جمهور به ما می‌گوید که در کدام نقطه هستیم.

نماینده شهرضا تصریح کرد: دولت یازدهم باید در این گزارش اعلام کند که وضعیت اقتصادی، سیاست داخلی، سیاست خارجی در کجا بوده و این کار بسیار خوبی است که رئیس‌جمهور می‌تواند در گزارش خود به آن اشاره کند.  
 
حیدرپور اظهار داشت: دولت یازدهم در حوزه‌های مختلفی از جمله فرهنگی، سیاسی، اقتصادی اقداماتی انجام داده و من معتقدم نگاه رئیس جمهور در حل مسائل بیشتر متمایل به بیرون بوده و به صورت شاخص می‌توانیم به سفر وی به نیویورک، مذاکرات با سران کشورهای مختلف در نیویورک، گفتگوی تلفنی با اوباما اشاره کنیم که نهایتا توانست تابوی مذاکره رسمی با آمریکا را بشکند.  
 
وی تصریح کرد: معتقدم نگاه دولت برای حل حتی مسائل داخلی بیشتر معطوف به این بود برای اینکه فکر کردند اگر در بحث سیاست خارجی، مسئله هسته‌ای را حل کند و در کنار مسئله هسته‌ای و نوشتن یک تفاهم‌نامه بتوانند تحریم‌ها را بردارند کمک خوبی به فضای اقتصاد کشور خواهد کرد و در همین راستا هم توانستند بهبود و ارتقاء روابط با برخی کشورها را در دستور کار بگذارند که یک نمونه شاخص آن علی‌رغم وجود اختلاف بین ما و فرانسه،‌ بهبود روابط با این کشور و انگلیس بود که در دستور کار خود قرار دادند.   
 
عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان اظهارداشت: دولت یازدهم در امور اقتصادی باید به صورت جدی کاری انجام دهد و درباره کدورتی که در فضای اقتصادی بوجود آمده امیدوارم شفاف‌سازی دقیقی انجام دهد و بخشی از این شفاف‌سازی‌ها را رئیس‌جمهور در گزارشات خود و وزیر اقتصاد اعلام کرده است.
 
حیدرپور گفت: به نظر من شفاف‌سازی‌های صورت گرفته به این موضوع کمک خواهد کرد، در حال حاضر آرامش خوبی به بازار برگشته و با وجود رشد تورم که تا شروع دولت یازدهم داشتیم شاهد آرامش آن هستیم.  
 
وی افزود: ما آغاز سیر نزولی تورم را شاهد هستیم، قیمت‌ها کاهش 10 الی 15 درصد داشته و خصوصا کاهش قیمت‌ها در ارز به خوبی دیده می‌شود و تثبیت قیمت ارز می‌تواند کمکی به فضای اقتصادی کند.  
 
نماینده شهرضا تصریح کرد: در بازار بورس نیز شاهد سرازیر شدن سرمایه به این بخش هستیم و رشد شاخص بورس تهران بسیار کمک‌کننده بوده و دولت به صورت جدی در قانون بودجه سال 91 و 92 گامی جدی در این زمینه برداشت.  
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه به عملکرد دولت در حوزه هدفمندسازی یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: در بحث هدفمندی دولت 2 الی 3 گام مهم برداشته است، اگرچه به نتیجه نرسیده اما اقدامات خوبی صورت گرفته است.  
 
وی اظهار داشت: اصلاحاتی که در فضای اجرای طرح مسکن مهر صورت گرفته می‌تواند کمکی به فضای اقتصادی کشور باشد و باید با احتیاط و صمیمانه اعلام کنیم که دولت گام‌هایی در فضای اقتصادی برداشته که مثبت بوده است.  
 
حیدرپور تصریح کرد: اگرچه این راه طولانی است اما باید دولت در این زمینه با احتیاط و جدیت گام بردارد.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه به موضوع هسته‌ای در دولت یازدهم اشاره و خاطرنشان کرد: دکتر روحانی فعالیت دیگری را در حوزه هسته‌ای و با نگاه به خارج شروع کرده است که به نظرم روند مذاکرات تا به امروز خوب بوده است.

اضافه می‌شود؛ حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در بحبوحه تبلیغات انتخاباتی، یکی از وعده‌های خود را ارائه گزارش از عملکرد دولت انتخاباتی‌اش اعلام کرد که پس از خلق حماسه سیاسی 24 خرداد و روی کار آمدن دولت تدبیر و امید این مهم یکی از مطالبات جدی مردم و مسئولان شد که رئیس‌جمهور طبق وعده خود امشب 5 آذرماه پس از اخبار شبکه یک سیما اولین گزارش دولت خود را به مردم ارائه خواهد کرد.
 
انتهای پیام/ 
برچسب ها: حیدرپور ، امنیت ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار