فرمانده سپاه پاسداران در افتتاحیه دومین جشنواره هنر مقاومت گفت: در جوهره اصلی اسلام ایستادگی در برابر باطل، شیاطین و حرکت به سمت ارزشها، عدالت و خوبیهاست

به گزارش حوزه تجسمی باشگاه خبرنگاران، افتتاحیه دومین جشنواره هنر مقاومت شب گذشته با حضور سردار عزیز جعفری، فرمانده سپاه پاسداران، سردار نقدی، فرمانده نیروی بسیج مقاومت، دکتر چمران، علی مرادخانی معاونت هنری، حبیب الله صادقی، دبیر کل این جشنواره و جمع کثیری از هنرمندان تجسمی کشورمان در تالار ایران موسسه فرهنگی هنری صبا برگزار شد.

بنابر این گزارش، در این مراسم سردار جعفری درباره اهمیت موضوع جشنواره هنر مقاومت گفت: آنچه که ما را دور هم جمع کرده و درباره آن صحبت می‌کنیم، موضوع انقلاب اسلامی و دفاع از اسلام و حق در برابر دنیای باطل و نظام استکبار جهانی است چرا که نقطه مقابل انقلاب اسلامی استکبار جهانی و سلطه است و شما هنرمندان می‌خواهید با ابراز هنر و از طریق هنر مقاومت که شعار اصلی انقلاب اسلامی است آن را نشان دهید.

وی اظهار داشت: جوهره اصلی اسلام ایستادگی در برابر باطل و ایستادگی در برابر شیاطین و حرکت به سمت ارزشها، عدالت و همه خوبی‌هاست.

وی تصریح کرد: خدا را شکر که ددر مقطعی زندگی می‌کنیم که از نعمت جمهوری اسلامی و نعمت ولایت و نیز هدایتهای اسلامی و همچنین انقلاب اسلامی برخوردار هستیم و در آغاز راهی بس طولانی و سخت قرار گرفتیم و بنای یک تمدن بزرگی را در ایران می گذاریم که در طول تاریخ و شیعه انتظار چنین فرصت و زمانی را همه اولیاالله انتظار می کشیدند که فرصت بزرگی است که با استفاده از همه امکانات خودمان در این راه توسعه هر چه بیشتر انقلاب اسلامی است، مبارزه با باطل و ضد ارزشهاست.

سردار جعفری در ادامه به فرمایش حضرت امام(ره) در ارتباط با هنر اشاره کرد و گفت: حضرت امام(ره) در بخشهایی از فرمایشاتشان در زمینه هنر اینگونه اشاره فرمودند که تنها هنری مورد قبول قرآن است که صیقل دهنده اسلام ناب محمدی، اسلام ائمه هدی، اسلام فقرا، اسلام پابرهنگان، اسلام تازیانه خوردگان، باشند.

وی گفت: هنر مقاومت در این راستا است هنری که صیقل دهنده اسلام ناب است.

*کم کاری در زمینه موضوع مقاومت

در ادامه این مراسم مراد خانی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز گفت:‌ حوزه‌های مربوط به هنر در این زمینه (هنر مقاومت) کمتر کار کرده‌اند در حقیقت در این ارتباط کمتر کار کرده‌ایم.

وی گفت: این کاری که صورت می‌گیرد (برگزاری جشنواره هنر مقاومت) این انگیزه را تقویت می‌کند تا بیشتر به این موضوع بپردازیم.

وی تصریح کرد: خدا را شکر می‌کنیم که در آینده بتوانیم این اتفاقات مستمر انجام شود.

*هنرمندان چشمان بینای جوامع در جهت ارتقا فرهنگ مقاومت هستند

دبیر کل این دوره از جشنواره هنر مقاومت گفت: در دومین جشنواره هنر مقاومت توجه به رمز پردازی، حرکت در فرم و فضا همه از ویژگیهای این جشنواره محسوب می‌شوند.

وی اظهار داشت: در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هنرمندانی که چشمان بینای جوامع محسوب می‌شوند در ارتقا این فرهنگ (فرهنگ مقاومت) نقش بسزایی داشته‌اند.

* رونمایی تمبر مقاومت

در ادامه این مراسم از تمبر مقاومت با امضای دکتر چمران، سردار تقدسی، مراد خانی رونمایی شد.

بنابر این گزارش، بخش هنرهای تجسمی دومین جشنواره هنر مقاومت در موسسه فرهنگی هنری صبا برپاست.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۰۳ ۲۲ آذر ۱۳۹۲
درود بر شرفتان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۲۱ آذر ۱۳۹۲
I love You حاج قاسم
آخرین اخبار