سیف‌الله صمدیان گفت: پروژه‌هاي عكاسي، جاي ناپخته‌ها نيست، بلكه كسي كه مؤلف است، مي‌تواند پروژه عكاسي را انجام دهد.

سيف‌الله صمديان، دبير دومين نمايشگاه، "10 روز با عكاسان ايران"، در گفتگو با خبرنگار حوزه‌ي تجسمي باشگاه خبرنگاران، گفت: دومين نمايشگاه "10 روز با عكاسان ايران" امسال يك موضوع را انتخاب كرده كه ريشه‌ي خلاقيت و نگاه تازه‌اي در عكاسي است.

وي افزود: در اين دوره موضوع، پروژه يا پروژه‌هاي عكاسي است و در حقيقت يك موضوعي كه عكاسي آن را به عنوان پروژه دنبال كرده و بعضاً ممكن است بين دو تا سه دهه طول بكشد، موضوع اين دوره از نمايشگاه عكاسان ايران است.

صمديان بيان كرد: پروژه عكاسي مانند يك فيلم بايد دكوپاژ داشته باشد، چرا كه عكاس بايد بداند در پروژه مربوط، به چه چيز مي‌خواهد، برسد.

دبير دومين نمايشگاه "10 روز با عكاسان ايران"، گفت: در دومين نمايشگاه "10 روز با عكاسان ايران" 21 پروژه عكاسي كه از اجراي بعضي از آن‌ها بيش از 35 سال گذشته از هنرمنداني چون: مهدي منعم، مريم زندي، نيكول فريدني، ابراهيم حقيقي، محسن راستاني، فخرالدين فخرالديني و ... به نمايش گذاشته شده است.

وي در خصوص حضور عكاسان نسل جوان در اين دوره از نمايشگاه تصريح كرد: در اين دوره حدود 4 الي 5 نفر از عكاسان نسل جديد را داريم كه در رشته‌هاي مختلف خلاقه و جهاني جوايز معتبري را بدست آورده‌اند.

صمديان ادامه داد: پروژه عكاسي براي ناپخته‌ها نيست در حقيقت بايد مؤلف باشند تا بتوانند، پروژه عكاسي را انجام دهند.

دبير دومين نمايشگاه‌ "10 روز با عكاسان ايران" خاطرنشان كرد: اين نمايشگاه تا دهم آذر در خانه هنرمندان ايران ادامه دارد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار