عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه گفت: نسل جوان باید بیشتر به درک عمق معارف صحیفه سجادیه بپردازند و سبک زندگی خود را بر معارف صحیفه سجادیه استوار کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن غرویان ضمن تسلیت سالروز شهادت امام سجاد(ع) اظهار کرد: پس از واقعه عاشورا دوران اسارت امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) آغاز شد.


وی خاطرنشان کرد: امام سجاد(ع) پس از شهادت پدر بزرگوارشان رسالت و مسئولیت پیام‌رسانی نهضت کربلا را به عهده داشتند و در کوفه و شام با سخنرانی‌ها و خطابه‌های روشنگرانه خود این رسالت را به طور مطلوب انجام دادند.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه عنوان داشت: حادثه کربلا تا امروز همچنان با شور و شعور ویژه‌ای پا برجا مانده است.

وی یادآور شد: فشار بنی امیه در دوران امام زین‌العابدین(ع) بر شیعیان فراوان بود به همین دلیل امام سجاد(ع) در قالب دعا در کتاب صحیفه سجادیه محتوای فرهنگ مبارزاتی تشیع و اسلام را بیان فرمودند.

غرویان عنوان داشت: صحیفه سجادیه اخت‌القرآن به معنای خواهر قرآن است، بنابراین صحیفه سجادیه را باید با قرآن بسنجیم و مقایسه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: صحیفه سجادیه دارای آموزه‌هایی برای زندگی سعادتمندانه است و نسل جوان باید بیشتر به درک عمق معارف صحیفه سجادیه بپردازد و سبک زندگی خود را بر معارف صحیفه سجادیه استوار کند.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه با اشاره به رساله حقوق امام سجاد(ع) گفت: حق و تکلیف در رساله این امام بزرگوار محور بحث قرار گرفته و باید در نظر داشت یکی از مباحث فلسفه دین و کلام جدید رابطه حق و تکلیف است.

وی یادآور شد: در رساله حقوق امام سجاد(ع) حقوق مختلف افراد بر یکدیگر مانند حقوق فرزند بر پدر و مادر، شاگرد بر استاد، حق کارگر بر کارفرما و حقوقی که حیوانات و نباتات بر انسان دارند و بالعکس بیان شده است.

غرویان تصریح کرد: ترجمه‌های فارسی متعددی از رساله حقوق امام سجاد(ع) موجود است بنابراین می‌توانیم از آموزه‌های این امام بزرگوار در قالب این رساله استفاده کنیم./س
برچسب ها: قم ، صحیفه ، سجادیه ، معارف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.